پروژه‌های تامین آب شرب روستایی در دولت سیزدهم سرعت گرفت‌
پروژه‌های تامین آب شرب روستایی در دولت سیزدهم سرعت گرفت‌
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به آبرسانی روستایی در کنار پیگری سایر طرح‌های مهم حوزه آب از نشانه‌های تغییر ریل سیاست‌گذاری دولت است و این پروژه‌ها با سرعت به پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مجتبی یوسفی‌، ضمن بیان سرعت گرفتن پروژه‌های آبرسانی در استان خوزستان اظهار داشت: پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم در کنار فعالیت جهادی دولت مردمی اتفاق خوبی را رقم زده تا شاهد تامین آب شرب به روستاهای کشور باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بیان دستاوردهای پروژه آبرسانی به روستاهای استان خوزستان هم گفت: اخیرا عملیات اجرایی آبرسانی به 1101 روستا در قالب پیگیری مجلس و فعالیت دولت به اتمام رسید که مشکل زیادی از استان خوزستان را رفع کرد.

* 615 روستای فاقد آب در خوزستان سیراب شدند

وی اظهار کرد: از این 1101 روستای آبرسانی شده 615 روستا در گذشته فاقد آب شرب پایدار و بهداشتی بودند.

یوسفی ضمن تشکر از پیگیری رئیس جمهور در زمینه مشکلات آبی خوزستان تاکید کرد: دولت مردمی از ابتدای فعالیت نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های آبرسانی استان خوزستان داشت که این نگاه ویژه در فعالیت‌های وزارت نیرو تبلور پیدا کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بیان دیگر دستاوردهای تکمیل آبرسانی 1101 روستای استان خوزستان گفت: در ۸ ماه گذشته ۴۸۶ روستا با ۴۸ هزار خانوار بین صفر تا 6 ساعت آب داشتند اما اکنون به صورت کامل آبرسانی شدند.

* توجه ویژه به آبرسانی روستایی در دستور کار وزارت نیرو

یوسفی ضمن اشاره به تغییر ریل سیاست‌گذاری وزارت نیرو در دولت مردمی گفت: توجه ویژه به آبرسانی روستایی در کنار پیگری سایر طرح‌های مهم حوزه آب از نشانه‌های تغییر ریل سیاست‌گذاری دولت است و این پروژه‌ها با سرعت به پیش می‌رود.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه ضمن تقدیر از عملکرد 6 ماهه دولت آقای رئیسی گفت: مشکلات آبی خوزستان باوجود کمبود بارش جدی به صورت قابل توجه مدیریت شده و مجلس شورای اسلامی تا به نتیجه رسیدن پروژه‌ها نسبت به پیگیری‌ها ادامه می‌دهد.

منبع: فارس