افزایش قیمت گاز در آمریکا به بیشترین سطح در 7سال گذشته
افزایش قیمت گاز در آمریکا به بیشترین سطح در 7سال گذشته
همزمان با افزایش قیمت نفت به بالای 90 دلار، قیمت گاز به بالاترین سطح در بیش از 7 سال گذشته رسید.

به گزارش نبض انرژی، قیمت گاز به بالاترین سطح در بیش از هفت سال گذشته رسید، در حالی که قیمت نفت آمریکا برای اولین بار از سال 2014 به بالای 90 دلار در هر بشکه رسید.
بر اساس گزارش AAA، میانگین ملی برای هر گالن گاز روز جمعه به 3.423 دلار رسید که اندکی از سطح قبلی 3.422 دلار از 8 نوامبر فراتر رفت.
داده های AAA نشان می دهد که قیمت روز جمعه به این معنی است که مصرف کنندگان اکنون بیشترین هزینه را از 10 سپتامبر 2014 پرداخت می کنند. افزایش سریع قیمت ها به ترس های تورم در اقتصاد آمریکا کمک می کند و برای دولت بایدن دردسر ایجاد می کند.
رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در رابطه با افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان گفت: ما در تلاش هستیم تا آنها را پایین بیاوریم، اما آنها افزایش یافته‌اند.
بایدن جزئیاتی در مورد نحوه برخورد دولت با افزایش قیمت ها در پمپ ارائه نکرد. در ماه نوامبر، کاخ سفید اعلام کرد که از ذخایر استراتژیک نفت در اقدامی هماهنگ در کنار سایر کشورها استفاده خواهد کرد تا بار مصرف کنندگان را کاهش دهد.

قیمت نفت در پایان نوامبر و دسامبر کاهش یافت، اما این در درجه اول ناشی از ترس از کاهش تقاضا در زمان امیکرون بود.
هنگامی که مشخص شد که این سویه آنچنان که تصور می‌شد تاثیر چندانی نخواهد داشت، قیمت نفت مسیر خود را تغییر داد و دوباره شروع به افزایش کرد.