نبض انرژی ،شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در راستای راهبرد شایستهگزینی دولت دوازدهم، فراخوان جدید خود را به منظور انتخاب افراد واجد شرایط و علاقهمند به همکاری در شرکت مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی منتشر کرد.
شرح وظایف پست:
۱- مدیریت امور فنی، مالی، اداری و استخدامی شرکت و نیروگاههای تولید برق تحت بهره برداری
۲- تهیه و تنظیم آیین نامههای داخلی، برنامههای عملیاتی، بودجه سالانه و پیشنهاد آن به هیات مدیره
۳- تهیه و تنظیم صورتهای مالی سالانه شرکت و ارایه آن به هیات مدیره و رفع بندهای حسابرسی و بازرسی
۴- دریافت مطالبات و پرداخت دیون شرکت
۵- نمایندگی شرکت در برابر کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی و نهادها
۶- اقامة هرگونه دعوای حقوقی و کیفری و دفاع از هر دعوای حقوقی و کیفری اقامه شده در هریک از دادگاهها، دادسراها، مراجع قضایی یا غیرقضایی اختصاصی یا عمومی و دیوان عدالت اداری از طرف شرکت
۷- مدیریت چالشهای مرتبط با تولید برق و هماهنگی با مسئولین محلی و استانی
۸- اجرای سیاستها، مصوبات و برنامههای ابلاغی شرکت مادرتخصصی، هیات مدیره و مجمع عمومی
۹- تعامل و هماهنگی با مدیران شرکت مادر تخصصی و شرکت تولید ذیربط جهت پیشبرد اهداف و برنامههای شرکت
۱۰- تعامل و همکاری با مدیران صنعت آب و برق استان و مراکز علمی و آموزشی در راستای اهداف شرکت
۱۱- کنترل و نظارت مستمر بر انجام ماموریت و استراتژی شرکت و اطمینان از حرکت شرکت در چارچوب برنامههای مصوب
۱۲- نظارت بر حسن اجرای آیین نامههای شرکت و انجام اقدامات لازم برای حسن اداره امور شرکت در حدود قوانین و مقررات مربوطه
۱۳- انتشار و انعکاس گزارشات به موقع دورهای لازم به شرکت مادرتخصصی و مجمع عمومی
۱۴- تعیین شغل، حقوق و دستمزد، پاداش، ترفیع و تنبیه، مرخصی، بازنشستگی، مستمری و سایر شرائط استخدامی کارکنان بر طبق آئین نامهها و ضوابط ابلاغی
۱۵- انتخاب، انتصاب و عزل مدیران شرکت در چارچوب ضوابط ابلاغی مجمع عمومی و ایجاد بستر مناسب برای جانشین پروری و رشد و ارتقای کارکنان
۱۶- توانمند سازی مدیران شرکت و تعامل و هماهنگی با کلیه سطوح مدیریتی در اجرای اهداف و برنامههای ابلاغی هیات مدیره و مجمع عمومی
۱۷- افزایش بهره وری شرکت از طریق ایجاد انگیزه، توسعه و بهبود کارکنان و اطمینان از انجام شرح وظایف تعیین شده برای آنان از طریق ارزیابیهای منظم دوره¬ای
۱۸- همکاری در پیش بینی میزان و مدیریت تامین سوخت نیروگاه و هماهنگی با شرکت گاز و پخش فراوردههای نفتی منطقه
۱۹- پیش بینی و کنترل سالانه فرایندهای خرید تجهیزات، لوازم یدکی، ساخت داخل، انبارداری
۲۰- کنترل فرایندهای مصرف بهینه سوخت، راندمان، آب، مواد و مصالح شیمیایی و غیرشیمیایی و مصرف داخلی
۲۱- بررسی و تجزیه و تحلیل حوادث و اتفاقات، اشکالات ناشی از بهره برداری و نگهداری و تعمیرات
۲۲- مدیریت عملیات بهره برداری، تعمیرات، نگهداری و بهینه سازی مطابق دستورالعملهای ابلاغی
۲۳- رعایت کامل دستورالعملهای ثابت بهره برداری و دستورات دیسپاچینگ ملی
۲۴- رعایت مسایل ایمنی و زیست محیطی
مدارک تحصیلی: دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در یکی از رشتههای تحصیلی فنی و مهندسی (ترجیحا مهندسی برق و مکانیک) و مدیریت (سایر رشتههای مرتبط)
حداکثر سن ۵۸ سال
کارمند رسمی، پیمانی و مدت معین شرکتهای دولتی و یا قرارداد دائم یا مدت معین شرکت¬های غیردولتی
سنوات خدمت:
– حداکثر ۲۸ سال سابقه خدمت
– حداقل ۱۰ سال سابقه خدمت مرتبط (در بخش تولید برق)
– حداقل ۸ سال سابقه مدیریت در سطح مدیریت میانی و سرپرستی مطابق ضوابط ابلاغی
– افرادی که دارای حداقل ۳ سال عضویت در هیات مدیره شرکتهای مرتبط در الویت میباشند.
گذراندن دورههای آموزشی مدیریتی.
عدم عضویت در هیات مدیره سایر شرکتها پس از انتصاب.
کارکنان شاغل در وزارت نیرو و سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه که دارای شرایط احراز این سمت باشند در اولویت قراردارند
در شرایط مساوی اولویت با افراد بومی است.
شایستگیهای عمومی مورد انتظار:
۲- مهارت ادراکی: درک اهداف و استراتژیهای شرکت برق حرارتی، تفکر تحلیلی و حل مساله، کلان نگر و پرهیز از بخشی نگر بودن، خلاقیت و نوآوری
۳- مهارت کسب و کار: برخوردار از بینش مالی و اقتصادی مبتنی بر تحلیل هزینه – فایده، درک مفاهیم مرتبط با اقتصاد برق، اصول و قوانین شرکت داری، شیوههای تامین مالی
۴- مهارت ارتباطی: داشتن بیان روشن و شفاف، درک مواضع طرف مقابل و تعامل با سایر بخشها، برخوردار از روحیه ارتباط موثر و مفید خارج سازمانی جهت تحقق منافع شرکت، شنود موثر و همدلی
۵- رهبری و مدیریت کارکنان: داشتن روحیه پرورش و توانمند سازی کارکنان، ترغیب به حضور کارکنان در برنامههای توسعهای و آموزشی، مشارکت جویی و تیم سازی و روحیه کار گروهی، اعتماد و تفویض اختیار¬، داشتن روحیه جانشین پروری
۶- رهبری و مدیریت سازمان: تصمیم گیری قاطعانه بر اساس اصول منطقی و اطلاعات روشن، توانایی انتخاب بهترین راه حل بعد از بررسی راه حلهای مختلف، توانایی اتخاذ تصمیم سخت در شرایط ابهام و عدم اطمینان، داشتن روحیه ریسک پذیری و عدم محافظه کارانه عمل کردن، برخوردار از رویکردی منظم و هدفمند (برنامه ریز و سازماندهی)، قانون مدار و پاسخگو، حل تعارض و اختلاف
۷- اصول اخلاقی و شخصیت سازمانی: پیش قدم در پذیرش مسئولیت کارهای سخت، داشتن روحیه خدمت و اخلاق حرفهای، داشتن روحیه انعطاف پذیری در شرایط متفاوت، ثبات هیجانی و تسلط برخود، وجدان کاری
۲- تکمیل فرم درخواست
۳- رزومه مدیریتی و علمی حداکثر ۳ صفحه
۴- ارایه برنامه مدیریتی برای پست مورد نظر (حداکثر یک صفحه)
۵- ارایه توضیحات مربوط به روشهای خلاقانه و نوآوری برای پیشبرد برنامههای خود (حداکثر یک صفحه)
۶- اطلاعات کامل تماس
سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد
۲- حقوق و مزایای مدیرعامل مطابق با ضوابط و مقررات حقوق و دستمزد و درجهبندی شرکت تعیین و برقرار میگردد.
۳- حضور مستمر مدیرعامل در استان و سکونت خانواده وی در محل خدمت، الزامی است.
۴- ثبت درخواست و طی فرآیند متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچگونه تعهدی را برای شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایجاد نخواهد کرد.