تصفیه‌خانه‌‌های تهران ۲۴ ساعته کار می‌کنند
تصفیه‌خانه‌‌های تهران ۲۴ ساعته کار می‌کنند
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران از مصرف بالای آب در روزهای اخیر خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته میزان مصرف آب افزایش چشمگیری داشته است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران از مصرف بالای آب در روزهای اخیر خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته میزان مصرف آب افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش نبض انرژی، محمدرضا کرمی نژاد معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران درباره میزان مصرف آب در سطح استان تهران اظهار کرد: به علت شرایط کرونایی موجود، نسبت به سال گذشته مصرف آب در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود رسیده است.
وی در ادامه افزود: پیک مصرف آب در هر سال از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مرداد ماه بوده و با توجه به قرارگیری در اوج منحنی میزان در روز شنبه ۲۸ تیرماه علی‌رغم خنکی ۵ درجه‌ای مصرف شهر تهران ۳ میلیون و ۶۵۲ هزار مترمکعب و در استان تهران ۴ میلیون و ۶۷۱ هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته همین روز ۱۰ درصد افزایش داشته است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران نیز درباره عملکرد تصفیه خانه‌ها بیان کرد: تصفیه خانه‌ها به صورت شبانه روز و ۲۴ ساعته به صورت کامل با دو ظرفیت، مشغول به کار بوده و با بسیج تمامی امکانات در تلاشیم تا مشکلی در تأمین آب مورد نیاز نداشته باشیم. 
کرمی‌نژاد ضمن تشکر از همکاری اداره برق با توجه به رفع مشکل قطعی برق در روزهای اخیر عنوان کرد: در سطح تهران مشکل خاصی وجود نداشته و دیزل‌های موجود در مدار، برق مصرفی را تولید و به منظور رفع مشکلات احتمالی ژنراتورهایی را نیز خریداری و منتظر بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.
وی با توجه به دمای بالای هوا به ویژه در این هفته و نیز هفته آینده، تصریح کرد: از مردم انتظار داریم علاوه بر رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی تا حد امکان در مصرف آب صرفه جویی کرده تا با مشکل کم آبی مواجهه نشویم.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل و همکاران ما در سازمان آب و فاضلاب پا به پای نیروهای کادر درمان، شبانه روز در حال فعالیت و تلاشند تا آب مورد نیاز در دسترس همگان قرار گرفته و به امید آنکه سهم بسزایی در حل مشکلات کرونایی داشته باشیم.
منبع: فارس