توافق ایران و روسیه درباره نیروگاه بوشهر
توافق ایران و روسیه درباره نیروگاه بوشهر
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای دوجانبه با روسیه در حوزه هسته ای گفت: به تفاهم رسیدیم که درمذاکرات جدید ساز و کارهای متفاوتی را با هدف سرعت گرفتن کارها پایه گذاری کنیم.

اسلامی که در مسکو به سر می برد، در گفت و گویی مطبوعاتی با اشاره به مذاکرات خود با «آلکسی لیخاچف»، رئیس شرکت دولتی روس اتم گفت: در این نشست تفاهمات اولیه برقرار شد به نحوی که با یک تصویر روش ما بتوانیم پروژه ها و برنامه هایمان را در حوزه هسته ای سریعتر به انجام برسانیم.

به گزارش نبض‌انرژی،وی این پروژه ها را در بخش سلامت، توسعه کاربرد پرتوها و هم در نیروگاهها به ویژه اداره و بهره برداری از نیروگاه شماره یک بوشهر و توسعه پروژه فازهای دوم و سوم عنوان و افزود: با طرف روس در باره این موضوعات و همچنین تعهدات ما گفت و گو و توافق کردیم.

اسلامی تصریح کرد: هچنین توافق شد در بخش تعهدات ما در پرداخت مالی به صورت زمان بندی عمل شود تا پروژه با تاخیر مواجه نشود و به نوعی از ادامه تاخیر ۲۲ ماهه که تا الان اتفاق افتاده جلوگیری شود و علاوه بر این با افزایش راندمان تاخیر ایجاد شده در پروژه را هم جبران کنیم.