نگاه راهبردمحور شرکت‌های پتروشیمی به مقوله اچ‌اس‌ئی
نگاه راهبردمحور شرکت‌های پتروشیمی به مقوله اچ‌اس‌ئی
مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با اشاره به وجود تعهد مدیریتی و نگاه راهبردمحور به مقوله اچ‌اس‌ئی به‌عنوان علل اصلی نهادینه شدن اچ‌اس‌ئی در شرکت‌های پتروشیمی گفت: اچ‌اس‌ئی در اقتصاد، تولید مستمر و پویا، همچنین سودآوری شرکت‌ها نقش بسیار مؤثر و اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مظاهر انصاری به همراه مدیران بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل چهار شرکت اصلی تابع وزارت نفت به‌منظور پیگیری اجرای الزام‌های اچ‌اس‌ئی در طرح‌های پتروشیمی منطقه عسلویه از طرح‌های پتروشیمی و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرد.

بازدید از فاز ۱ و ۲ پتروشیمی، بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی و زیرساخت‌های اچ‌اس‌ئی شرکت پتروشیمی زاگرس، بررسی وضع شبکه آب آتش‌نشانی متمرکز فازهای ۱ و ۲ پتروشیمی و بررسی وضع پروژه جمع‌آوری پساب و تصفیه‌خانه پتروشیمی دماوند از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

مظاهر انصاری، مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت ضمن خرسندی از وضع مناسب اچ‌اس‌ئی در شرکت‌های پتروشیمی، به وجود تعهد مدیریتی و نگاه راهبردمحور (نه وظیفه‌محور) به مقوله اچ‌اس‌ئی به‌عنوان علل اصلی نهادینه شدن اچ‌اس‌ئی در شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد.

وی همچنین به نقش اچ‌اس‌ئی در اقتصاد، تولید مستمر و پویا و در نهایت سودآوری شرکت‌ها اشاره و ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه وزیر نفت از موضوعات مرتبط با اچ‌اس‌ئی بر لزوم استفاده از فضای مساعد کنونی برای ارتقا و فرهنگ‌سازی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و ضرورت نگاه به این مقوله به‌عنوان یک ارزش در همه بخش‌های صنعت نفت تأکید کرد.

داود عمادی، مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این بازدید به تشریح و معرفی اقدام‌های نوین انجام‌شده در حوزه اچ‌اس‌ئی از سوی شرکت‌های پتروشیمی پرداخت.