۱۶ مصوبه جدید آب و برق ارمغان دور دوم سفر  رئیس جمهور به استان هرمزگان
۱۶ مصوبه جدید آب و برق ارمغان دور دوم سفر  رئیس جمهور به استان هرمزگان
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح ۲۰ طرح صنعت آب و برق در استان هرمزگان از ۱۶ مصوبه جدید برای وزارت نیرو در سفر دوم استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد افزایش سطح رضایتمندی‌ مردم در نقاط مختلف استان هرمزگان به برکت پیشبرد طرح‌های صنعت آب و برق باشیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  علی‌اکبر محرابیان همزمان با چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی در آیین بهره‌برداری از ۲۰ طرح و پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان گفت: امروز طرح‌های صنعت آب و برق با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: طرح‌های آبرسانی روستایی و شهری، پنج آب‌شیرین‌کن، دو طرح بزرگ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای بندرعباس و میناب با سرمایه ‌گذاری ۶۸۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.
​وزیر نیرو ادامه داد: در حوزه صنعت برق نیز طرح‌ها و پروژ‌های مهمی افتتاح شد، به طوری‌که در شرکت برق منطقه‌ای هشت پروژه بسیار مهم، چند پست ۲۳۰ و نیز پست۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت حاجی‌آباد و نیز خط انتقال و افزایش ظرفیت پست‌های موجود با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۱۴۰ میلیارد تومان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.
محرابیان اظهار کرد: در شرکت آب منطقه‌ای استان نیز هشت پروژه بسیار مهم افتتاح شد که شامل تغذیه مصنوعی، شبکه‌های آبیاری، خطوط آبرسانی و مواردی از این دست می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین در شرکت توزیع برق استان پروژه‌های برق‌رسانی، خطوط انتقال، هوشمندسازی و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار که با کاهش تلفات شبکه و تقویت برق‌رسانی همراه خواهد شد، به بهره‌برداری رسید.
وزیر نیرو ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم پیشرفت و افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در این استان، گفت: در این زمینه همکاری دستگاه‌های مختلف قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های مختلف به منظور آبرسانی در روستاهای صعب‌العبور استان قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: امید است سلسله افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق تداوم داشته باشد، در همین راستا در سفر دوم رئیس جمهور ۱۶ مصوبه بسیار خوب در حوزه وزارت نیرو اعلام شد و بر این اساس امیدواریم شاهد افزایش سطح رضایتمندی‌ها در نقاط مختلف استان هرمزگان به برکت پیشبرد  طرح‌های صنعت آب و برق باشیم.