یکه‌تازی طلای سیاه در بازار جهانی/ احتمال ادامه‌دارشدن روند افزایشی نفت در بازار
یکه‌تازی طلای سیاه در بازار جهانی/ احتمال ادامه‌دارشدن روند افزایشی نفت در بازار
کارشناس انرژی گفت: با توجه به بالارفتن نرخ بیمه و خطر حمله یمنی ها به ناوگان کشتیرانی در دریای سرخ باعث شده که قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این مهم سبب شده که نفت ایران نیز از بازار جهانی تبعیت کند و مسیر افزایشی را طی کند.

حسن مرادی کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی » در خصوص تحولات منطقه و تاثیر آن در بازار جهانی نفت گفت: یکی از موضوعاتی که اصولا بازار نفت را پر تلاطم کرده جنگ و تخاصمات مسلحانه است که باعث بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

وی تصریح کرد:  اتفاقی که در این برهه رخ داده حمله به تانکرهایی است که عازم کشور اسرائیل می‌شود و یمن رسما اعلام کرده که هیچ کشتی نفتکشی امنیت ندارد و هیچ کشتی بازرگانی در باب المندب و دریای سرخ امنیت نخواهد داشت. بنابراین اگر این نفتکش ها به سمت بنادر اسرائیل برود، نرخ بیمه افزایش افزایش پیدا می‌کند.

مرادی تأکید کرد: با توجه به بالارفتن نرخ بیمه و خطر حمله یمنی ها به ناوگان کشتیرانی در دریای سرخ باعث شده که قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و  از بُعد مخاصمات جنگی هم احتمال را پیش بینی می کردند که جنگ غزه دوسه ماهه پایان پیدا کند که متاسفانه همچنان ادامه دارد از طرفی فصل سرد زمستان و وجود بارش  برفهای سنگین در اروپا و سایر نقاط جهان سبب شده که تقاضا برای خرید نفت افزایش یابد

این کارشناس افزود: به طور حتم نفت ایران نیز از بازار جهانی تبعیت می کند از آنجا قیمت طلای سیاه در دنیا افزایش پیدا کرده، نفت ایران نیز مسیر ترقی را طی خواهد کرد مگر اینکه ما به مشتریان خاصی تخفیفاتی قایل شویم که آن تخفیفات مشمول بهای کمتری شود.