لزوم تبدیل مقوله مدیریت مصرف و کاهش ناترازی به هدف کلان روابط عمومی‌ها
لزوم تبدیل مقوله مدیریت مصرف و کاهش ناترازی به هدف کلان روابط عمومی‌ها
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشست روابط عمومی‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آبادان، بر ضرورت هدف‌گذاری مشترک روابط‌ عمومی‌های شرکت ملی پالایش و پخش در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در زمینه مدیریت مصرف سوخت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محسن مؤمنی طی سخنانی در این نشست با اشاره به شاخص تاب‌آوری و رابطه مستقیم آن با تراز تولید و مصرف سوخت در کشور گفت: ناترازی تولید و مصرف سوخت، یکی از معضلات مهم و چالش‌های جدی در کشور است که از جهات مختلف، آثار و تبعات سنگینی برای مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و کشور در پی دارد.

وی افزود: یکی از نمونه‌های عوارض این معضل، هجمه‌های رسانه‌های بیگانه و معاند و طرح عناوین غیرواقعی همچون کمبود بنزین، افزایش قیمت و ناتوانی سیستم در تأمین نیاز مردم است که تلاش می‌کنند با این ادعاهای کذب، به جامعه یأس و نارضایتی تزریق و با ایجاد ناامنی روانی، کشور را دچار مشکل کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های با بیان اینکه به‌عنوان زنجیره تأمین و توزیع سوخت، باید به رفع معضل ناترازی و کاهش آن توجه کنیم، افزود: امروز باید مدیریت مصرف و کاهش ناترازی تولید و مصرف را مأموریت بزرگ روابط عمومی‌های مجموعه پالایش و پخش بدانیم.

مؤمنی ادامه داد: لازم است که با همکاری مشترک همه حوزه‌های مختلف تأمین و توزیع و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، یک هدف کلیدی و کلان را در این زمینه تعریف کنیم و برای اقدام‌هایی که به‌منظور آن باید انجام شود، برنامه‌ریزی کنیم. ما باید با یک برنامه منسجم تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای کاهش ناترازی، در کنار همکاران پالایشی‌مان و زحمتی که برای افزایش تولید متقبل می‌شوند، بایستیم و با مدیریت مصرف و حذف خودروهای فرسوده و غیراستاندارد از چرخه ترابری، بتوانیم ظرفیت عظیمی برای صادرات فرآورده در کشور ایجاد کنیم و موجب رفاه و آسایش بیشتر مردم شویم.

وی به مدیریت بحران حمله سایبری اخیر به سامانه هوشمند سوخت پرداخت و گفت: ابتدا باید از همه همکاران در مجموعه‌های مختلف نفت که این بحران را به‌منزله دغدغه ملی نگاه کردند و در کنار شرکت ملی پخش نقش‌آفرینی کردند، تشکر کنم. خوشبختانه اقدام سریع و به‌موقعی که در مقابله و مهار این بحران انجام شد، این تهدید را به یک نقطه قوت و خیر و برکت برای صنعت نفت و نظام تبدیل کرد، به‌طوری که رئیس‌جمهوری و سایر مقام‌ها از ما تقدیر کردند. خیر و برکت این رویدادها این است که ما را در مقابله با بحران‌ها، آبدیده‌تر و قوی‌تر و پخته‌تر می‌کند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مقام معظم رهبری به‌تازگی در رهنمودهایشان به مسئولان تأکید ویژه‌ای بر مردم‌داری داشتند و شعار اصلی ما در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز بر محور مردم‌داری قرار گرفته است.