۳۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران رفع تصرف شد
۳۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران رفع تصرف شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت:۳۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، بهزاد پارسا گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش مأموران گشت و بازرسی امور منابع آب استان تهران و با اخذ حکم قضایی، ۳۱ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان تهران رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شد.

وی افزود: بیشترین تعداد رفع تصرف انجام شده در این بازه زمانی مربوط به امور منابع آب شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت و شهریار بوده که اقدام‌های لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت‌گرفته است.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم رفع تصرف مستحدثات غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: این عملیات اجرایی مهم که با همکاری حوزه قضایی و نیز نیروی انتظامی انجام می‌شود تأثیر بسزایی در رفع مزاحمت از بستر رودخانه و مسیل و ایجاد شرایط عبور ایمن سیلاب دارد.

پارسا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز نسبت به صدور سند مالکیت برای ۷۷۷.۵۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران اقدام‌های لازم انجام شده که این امر موجب صیانت از انفال و حفظ شرایط طبیعی رودخانه و عبور ایمن سیلاب می‌شود، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه فی ما بین وزارت نیرو و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و همچنین پیگیری‌های مستمر انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه‌های واقع در شهرستان‌های استان تهران اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران)، امکان هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تأکید بر اینکه این شرکت بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، با هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به‌طورجدی برخورد خواهد کرد، گفت: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.