بهره‌برداری از پروژه پلی آلومینیوم کلراید (PAC) پتروشیمی ارومیه اوایل سال آینده/ دو خبر خوش مدیرعامل پتروشیمی ارومیه به سهامداران
بهره‌برداری از پروژه پلی آلومینیوم کلراید (PAC) پتروشیمی ارومیه اوایل سال آینده/ دو خبر خوش مدیرعامل پتروشیمی ارومیه به سهامداران
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: ما در پتروشیمی ارومیه ناچار به توسعه محصول هستیم؛ چرا که زنجیره محصول این پتروشیمی به گونه‌ای است که به دلیل دوری از مراکز خوراک نمی‌توانیم واحد‌های بزرگی را احداث کنیم، ولی در بخش توسعه محصول کار‌های خوبی را شروع کرده‌ایم. یکی از پروژه‌های ارزشمند اجرای پروژه پلی آلومینیوم کلراید (PAC) که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و هم‌اکنون این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

اکبر اسمعیلی نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ارومیه، در حاشیه دومین رویداد پتروفن ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» با اشاره به همایش پتروفن گفت: رویداد پتروفن دومین سالی است که برگزار می‌شود و پتروشیمی ارومیه در هر دوسال این رویداد حضور گسترده داشته است. خوشبختانه پتروشیمی ارومیه در رویداد سال گذشته موفق به کسب جوایز شد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی ارومیه به جِد در رویداد پتروفن حضور داشته است تا از این طریق پروژه‌هایی را به شرکت‌های دانش بنیان معرفی کند، افزود: با وجود اینکه پتروشیمی ارومیه نسبت با سابقه فعالیت ومتعلق به نسل دوم پتروشیمی است و همچنان در تلاش است که پرتوان در تمام صحنه حضور داشته باشد تا از این طریق از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان برای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه محصول استفاده کند.
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه تأکید کرد: ما در پتروشیمی ارومیه ناچار به توسعه محصول هستیم؛ چرا که زنجیره محصول این پتروشیمی به گونه‌ای است که به دلیل دوری از مراکز خوراک نمی‌توانیم واحد‌های بزرگی را احداث کنیم، ولی در بخش توسعه محصول کار‌های خوبی را شروع کرده‌ایم. یکی از پروژه‌های ارزشمند اجرای پروژه پلی آلومینیوم کلراید (PAC) که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و هم‌اکنون این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت دارد.
وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از تکنولوژی‌های نوین استفاده شده است، گفت: در حال حاضر این محصول جزو محصولات وارداتی به کشور است؛ اما با بهره برداری از طرح جدید پتروشیمی ارومیه بخشی از نیاز داخل مرتفع خواهد شد.
اسمعیلی ادامه داد: محصول PAC در واحد‌های تصفیه آب و پساب‌های شهری و صنعتی کاربرد قابل توجهی دارد. امیدواریم اوایل سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم. همچنین روی محصول نیتروژن گوگردی نیز فعالیت می‌کنیم که در همین راستا بخشی را تولید و صادر کردیم و هم اکنون در حال تکمیل این واحد هستیم تا با توسعه این محصول را به بازار عرضه کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی ارومیه در خصوص وضعیت پتروشیمی ارومیه در بازار سرمایه اظهار کرد: پتروشیمی ارومیه علیرغم اینکه یک پتروشیمی جمع جوری است بیش از یک میلیون سهامدار خرد دارد.
وی در این گفتگو به دو خبر خوش برای سهامداران اشاره کرد و افزود: یکی از خبر‌های خوش ما، افزایش سرمایه پتروشیمی ارومیه از ۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان است. خوشبختانه این افزایش سرمایه تنها از طریق سود اندوخته اتفاق افتاد و هیچ پولی وارد این چرخه نشده است؛ بنابراین این مهم باعث شد که قیمت سهام پتروشیمی ارومیه برای سهامداران علیرغم اینکه افزایش سرمایه داده بودیم یکی ونیم برابر افزایش سرمایه را به همراه داشته باشد. دوم اینکه پتروشیمی ارومیه در طی ۶ ماهه نخست امسال فروش خود را نسبت به دوره ۶ ماهه اول سال گذشته دوبرابر کرد و سود شرکت به سه برابر رسیده است؛ و ما این روند را ادامه خواهیم تا در انتهای سال این خبر خوش را به سهامداران بدهیم که هم فروشمان به بیش از دوهمت و سودمان سه برابر سال قبل خواهد شد.