۱۲۳هزارمگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌ در دستور کار
۱۲۳هزارمگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌ در دستور کار
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: به منظور افزایش آمادگی واحدهای تولید برق بالغ بر ۱۲۳ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، برقابی، اتمی و... در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در حاشیه بازدید از نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق با اشاره به تمهیدات صنعت برق برای تأمین انرژی پایدار پیک تابستان سال آینده، گفت: به منظور افزایش آمادگی واحدهای تولید برق بالغ بر ۱۲۳ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، برقابی، اتمی و… در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۴۵ هزار مگاوات از برنامه‌های این بخش آغاز شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باید برنامه‌های تعمیراتی یاد شده به شکلی پیش برود که حداکثر ظرفیت تولید را برای تابستان سال آینده در اختیار شبکه سراسری برق کشور داشته باشیم تا مشکلی در تأمین برق مورد نیاز مشترکان ایجاد نشود.
سخنگوی صنعت برق در پایان گفت: همچنین برای پیک تابستان سال آینده ۱۸۰ اقدام ویژه در بخش توسعه ظرفیت نیروگاهی، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف برق، توسعه شبکه‌های برق به ویژه در بخش انتقال و فوق توزیع، رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری شبکه سراسری و… در دستور کار قرار خواهد گرفت تا شبکه برق کشور در سال ۱۴۰۳ به صورت پایدارتر برای خدمات‌رسانی به مردم آماده باشد.