منطقه مکران در کانون توجه نقشه راه آب کشور
منطقه مکران در کانون توجه نقشه راه آب کشور
یک کارشناس دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه گفت: با توجه به نقش منطقه مکران در توسعه اقتصادی ایران و تأکیدات اسناد بالادستی، در نقشه راه آب کشور به این منطقه توجه ویژه‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مریم آردم کارشناس دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه با اشاره به نقش ویژه منطقه مکران در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: در نقشه راه آب کشور، میزان قابل توجهی آب برای توسعه شرب و صنعت منطقه مکران و نوار ساحلی لحاظ شده است.
آردم بیان داشت: در این راستا با توجه به سناریوسازی‌های انجام شده براساس نرخ رشدهای مختلف، برآوردهای لازم برای تخمین آب مورد نیاز این منطقه انجام و به عنوان بخشی از توسعه استا‌‌ن‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در نظر گرفته شده است.
کارشناس دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه گفت: به طور مثال در افق نقشه راه آب کشور، تأمین نیازهای استان هرمزگان از دریا به میزان ۳ برابر افزایش خواهد یافت.
آردم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سیاست‌های توسعه اقتصاد دریامحور که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد نیز سواحل، جزایر، پس کرانه‌ها و منطقه مکران مورد توجه ویژه قرار گرفته، نقشه راه آب کشور قابلیت انطباق و سازگاری با اهداف مورد نظر در سیاست‌های توسعه اقتصاد دریامحور را دارد.