فراخوان طرح‌های فناورانه حوزه «مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی» تمدید شد
فراخوان طرح‌های فناورانه حوزه «مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی» تمدید شد
فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی با موضوع «سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی» تا اول آذرماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش «نبض انرژی»فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و با هدف کاهش مصرف با به‌کارگیری فناوری‌های نوآور در سرمایش و یا نوع اعمال سرمایش، نوآوری در سیستم‌های سرمایشی کم‌هزینه، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در سرمایش اعلام شده است.

بررسی­‌ها نشان می‌­دهند حدود ۴۰ درصد از پیک بار کشور مربوط به استفاده از تجهیزات سرمایشی است. هدف از فراخوان و برگزاری این رویداد آن است که بدون تغییر محسوس در رفاه افراد، سرمایش موضعی تامین شده و کاهش مصرف بارهای سرمایشی را در پی داشته باشد.

در این رویداد، ایجاد و کنترل سرمایش برای «افراد» مد نظر است تا «فضای استقرار افراد» و هر نوع ایجاد سرمایش موضعی و یا به‌کارگیری سرماساز شخصی که این هدف را محقق کند، در این رویداد مورد پذیرش و استقبال است. سرمایش موضعی از طریق روش‌های هوشمندانه، پوشیدنی‌­های سرمایشی، بهینه‌­سازی، ارتقاء بهره‌­وری، اصلاح سیاست‌گذاری و … در این رویداد مورد استقبال است. استفاده از انرژی­‌های تجدیدپذیر برای سرمایش موضعی نیز از دیگر موضوعات ذیل این رویداد است.

جشنواره و رویداد پایانی این فراخوان، هشتم آذرماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود. از محورهای این فراخوان می‌توان به طرح‌های نوآورانه در حوزه کولرهای شخصی، کولرهای موضعی و خنک‌کن‌ها، به‌کارگیری منابع انرژی تجدیدپذیر برای سیستم‌های سرمایشی، پوشیدنی‌های سرمایشی، بهینه‌سازی و ارتقای بهره‌وری، هوشمندسازی تجهیزات سرمایشی، ارائه پیشنهادهای اجرایی برای سیاست‌گذاری جهت مدیریت بارهای سرمایشی، ذخیره‌سازی سرما و … اشاره کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، متقاضیان برای ارسال طرح و ایده‌های خود می‌توانند تا اول آذرماه به تارنمای  https://www.nri.ac.ir/localcooler مراجعه کنند.