برگزاری نشست تامین مالی برای اجرای طرح های اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه
برگزاری نشست تامین مالی برای اجرای طرح های اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه
استاندار آذربایجان غربی گفت: زمینه حضور هلدینگ بزرگ خلیج فارس برای سرمایه گذاری درصنایع پتروشیمی آذربایجان‌غربی به ویژه طرحهای اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه فراهم شده است.

به گزارش«نبض انرژی» نشست تامین مالی برای اجرای پروژه اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، دکتر مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی، روح الله  حضرت پور نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رشید قانعی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس سهامدار عمده پتروشیمی ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این نشست با اشاره به اهمیت احداث واحد اوره و آمونیاک در پتروشیمی ارومیه، گفت: این طرح، از مهم‌ترین طرح های آذربایجان غربی بوده و ضمن جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده بسیار خوبی را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف بخصوص پتروشیمی و ایجاد واحدهای پایین دستی، افزود: از ظرفیت های مرزی آذربایجان‌غربی و پتانسیل صادرات به کشورهای همجوار، می توان برای توسعه سرمایه گذاری به ویژه در حوزه پتروشیمی استفاده کرد.

وی در ادامه ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع پایین دستی در حوزه های مختلف و به ویژه در بخش پتروشیمی استان را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع پایین دستی می تواند ضمن ایجاد فرصت های جدید اشتغال، ارزش افزوده تولیدات پتروشیمی را نیز افزایش دهد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر جذب سرمایه گذار در استان و به ویژه حضور هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در مناطق مختلف، افزود: زمینه حضور هلدینگ بزرگ خلیج فارس برای سرمایه گذاری در پتروشیمی آذربایجان‌غربی فراهم شده است.