راه اندازی سایت تولید آمونیاک شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس
راه اندازی سایت تولید آمونیاک شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس
مدیرعامل شركت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس راه اندازی سایت تولید آمونیاک در مجموعه صنعتی هنگام در آینده نزدیک را دستاورد و افتخاری بزرگ برای پتروشیمی خلیج فارس و‌ مجموعه صنعتی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این مجموعه پتروشیمی با تولید روزانه ۲۲۰۰ تن آمونیاک و ۳۵۰۰ تن اوره در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار، در آستانه بهره برداری قرار دارد.

این مجموعه توانسته با ثبت رکورد ۱۸ میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه از ابتدای شروع پروژه، رکوردی قابل توجه ثبت کند.

علی عسکری در جریان بازدید از بخش های مختلف این مجموعه پتروشیمی، با اشاره به رشد بیش از ۹ درصدی تولید در مجموعه هلدینگ خلیج فارس نسبت به سال گذشته گفت توانستیم ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سود قابل توزیع در هلدینگ ایجاد‌ کنیم که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری است و این سود در قالب سهام عدالت و عرضه در بورس، بین قشرهای متوسط مردم و بخش بزرگی از بازنشستگان توزیع می شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به افتتاح دو مگا پروژه در سال جاری گفت پالایشگاه گازی هویزه خلیج فارس توانست از سوختن ۱۵ هزار بشکه گاز فلری که باعث آلودگی محیط زیست می شد جلوگیری کند.

علی عسکری با اشاره به تولید سیتوپلاسم و انتقال آن برای بهره برداری در بندر امام گفت به این ترتیب ۷۰ هزار فوت مکعب گاز متان به شبکه وارد شد.

وی پروژه گچساران را دومین مگا پروژه هلدینگ در سال جاری دانست که بعد از ۱۷ سال بالاخره با همت شبانه روزی نیروهای متخصص و با تولید بیش از یک میلیون تن اتیلن بزودی وارد شبکه می شود.

در جریان بازدید علی عسکری از شرکت پتروشیمی هنگام، سالن همایش این شرکت هم افتتاح شد.