خط انتقال پساب یزد با حضور معاون رییس جمهور به بهره‌برداری رسید
خط انتقال پساب یزد با حضور معاون رییس جمهور به بهره‌برداری رسید
خط انتقال پساب از تصفیه خانه شهر یزد به معدن سرب و روی مهدی آباد این استان، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این خط انتقال به طول خط ۱۰۰ کیلومتر و ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد؛ این خط دارای یک ایستگاه پمپاژ به ارتفاع پمپاژ ۶۳۰ متر و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در محل معدن سرب روی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

خط انتقال پساب با هدف تامین آب مورد نیاز معدن و استفاده از منابع آب غیرمتعارف به جای آب کیفی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با ۱۱۳ میلیون تن ظرفیت، بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می شود و شروع عملیات اکتشاف این واحد معدنی از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شد که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و احداث کارخانه‌های فرآوری به ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب و نقره در جوار معدن مهدی آباد که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد، در حال اجراست.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

گزارش دیگری حاکیست «داوود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی شهر یزد بازدید کرد.

این مخزن با هدف افزایش حجم مخازن ذخیره آب و افزایش تاب آوری استان با حجم خاکبرداری ۶۰ هزار متر مکعبی و مساحت قالب بندی ۲۸۰۰۰ متر مربعی ساخته می شود.

حجم بتن‌ریزی این مخزن ۱۳ هزار متر مکعب و مقدار آرماتور مصرفی آن ۶۵۰ تن است؛ ساخت این مخزن آذرماه ۱۳۹۶ با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد ریال آغاز شده که با ساخت و تکمیل مخازن ذخیره آب جدید در استان یزد، این ظرفیت ۱.۵ برابر افزایش می یابد.

۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه زیربنایی، امروز /پنجشنبه/ با حضور “داود منظور” معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

بازدید از بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی مهریز با پیشرفت ۹۹ درصد و بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی حضرت زینب شهرستان اشکذر با پیشرفت ۸۵ درصد از دیگر برنامه‌های این سفر است