توسعه تعاملات دانشگاهی صنعت آب و برق از جهت‌گيری‌های اصلی وزارت نيرو است
توسعه تعاملات دانشگاهی صنعت آب و برق از جهت‌گيری‌های اصلی وزارت نيرو است
مديركل دفتر آموزش، تحقيقات و نوآوری وزارت نيرو گفت: وزارت نیرو در راستای معرفی صنعت آب و برق و رفیت‌های ارتباطی آن به اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌های تعاملی با دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشی را با عنوان «برنامه شهید معصومی (سه‌شنبه‌های دانشگاهی)» در دستور كار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مرتضی شعبان‌زاده افزود: برنامه شهید معصومی در قالب جلسات تعاملی به صورت مجزا برای هر دانشگاه برگزار می‌شود و نمایندگان حوزه پژوهش و فناوری ستاد وزارت نیرو، شركت‌های مادر تخصصی، شركت‌های استانی و مراكز پژوهشی از سوی وزارت نیرو و همچنین مسئولان پژوهشی و ارتباط با صنعت و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در آن حضور می‌یابند.
وی اضافه کرد: در این جلسات ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارتباطات علمی و دانشگاهی وزارت نیرو معرفی شده و نظرات اساتید در خصوص بهره‌گیری از این قابلیت‌ها و رفع چالش‌های مرتبط دریافت می‌شود.
این برنامه تاكنون با ۲۰ دانشگاه كشور با مشاركت و استقبال حدود ۶۳۰ نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه‌ها برگزار شده است.
شعبان‌زاده تاکید کرد: اجرای این برنامه دستاوردهای متعددی را برای صنعت آب و برق به ارمغان آورده است كه مهم‌ترین آن ایجاد ظرفیت ارتباطی با یکایک دانشگاه‌ها و شكل‌گیری نقطه كانونی ارتباط وزارت نیرو با دانشگاه‌ها بوده است.
وی گفت: وزارت نیرو بر آن است با اجرای برنامه شهید معصومی شاخص شفافیت در پاسخگویی و پیگیری حل مشکلات صنعت آب و برق را در تعامل مستقیم و چهره به چهره با اساتید دانشگاه به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی كشور ارتقاء دهد.