واحد شماره 4 گازی نیروگاه شهیدرجایی قزوین به مدار تولید بازگشت
واحد شماره 4 گازی نیروگاه شهیدرجایی قزوین به مدار تولید بازگشت
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی قزوین از وارد مدار شدن واحد شماره 4 گازی این نیروگاه پس از 24 ساعت تعمیرات فشرده و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  بهمن غنوی گفت: با اعلام روغن‌سوزی و دود شدید در کوپه لود واحد شماره 4 گازی، متخصصان تعمیرات نیروگاه پس از بررسی فنی و تخصصی بلافاصله اقدام به فراخوان تیم‌های عملیاتی برای انجام تعمیرات به‌صورت شبانه‌روزی، جهت رفع اشکال از یاتاقان شماره 3 توربین کردند.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهیدرجایی قزوین تصریح کرد: متخصصان تعمیرات در ساعات اولیه تعمیرات، به‌سرعت وارد عمل شده و با دمونتاژ یاتاقان و بعد از بازدید پدها اقدام به تعویض سیل رینگ بابیت‌دار و سپس تعویض اورینگ‌های آب‌بندی دونیمه کرده و سپس تمیزکاری شفت لود، بازدید و تعمیر تجهیزات مهم در بخش بویلر و محفظه احتراق و مونتاژ یاتاقان انجام و این واحد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شبکه سراسری تولید پیوست.
با بازگشت مجدد واحد شماره 4 گازی، حدود 120مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شد، تا کمترین خللی در تامین برق پایدار و مطمئن برای خدمت‌رسانی به مصرف‌کنندگان ایجاد نشود.