پیش‌بینی تداوم کم‌بارشی در حوضه‌های آبریز کشور تا 21 مهرماه
پیش‌بینی تداوم کم‌بارشی در حوضه‌های آبریز کشور تا 21 مهرماه
پیش‌بینی‌ها نشان از تداوم کاهش بارش‌ها در حوضه‌های آبریز درجه یک و دو تا 21 مهر دارد به‌گونه‌ای که این هفته یک حوضه اصلی بدون بارش است و هفته آینده نیز 2 حوضه بدون بارش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» بر اساس تازه ترین گزارش موسسه تحقیقات آب، کاهش بارش‌ها در سال آبی جدید در حوضه‌های آبریز اصلی و درجه دوم تداوم دارد. بر این‌ اساس برای هفته جاری وقوع بارش‌ها در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.
همچنین با توجه ‌به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده، وقوع بارش برای مناطق شمالی و شمال غرب کشور مورد انتظار نیست. بر پایه این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر این هفته با بیشینه بارش 47.4 میلی‌متری و متوسط محدوده 6.9 میلی‌متری بیشترین میزان بارش حوضه‌های آبریز اصلی را دارد.
این هفته حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بیشینه بارش 31.3 میلی‌متری با متوسط بارش 3.9 میلی‌متر را دارد.
حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بیشینه بارش 12.1 میلی‌متری و متوسط محدوده یک‌دهم میلی‌متری را تجربه می‌کند.
حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش 5.6 میلی‌متر و متوسط محدوده صفر میلی‌متری دارد.
حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش 4.7 میلی‌متری و متوسط محدوده یک‌دهم میلی‌متری دارد.
حوضه آبریز مرزی شرق هم این هفته بدون بارش است؛ همچنین این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌دو کشور شانزده حوضه بدون بارش است.
بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به 21 مهر (هفته آینده) 2 حوضه اصلی آبریز کشور بدون بارش خواهند بود و نیز تعدادی از حوضه‌های درجه‌دو نیز بدون بارش خواهند بود.
بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود، حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به 21 مهر بیشینه بارش ۳۴.8 میلی‌متری و متوسط محدوده 2.4 میلی‌متری را داشته باشد.
بر اساس پیش‌بینی‌ها حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته آینده بیشینه بارش 8.7 میلی‌متری با متوسط بارش 1.6 میلی‌متر و حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش 3.3 میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری خواهد داشت.
برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز در هفته منتهی به 21 مهر بیشینه بارش 2.6 میلی‌متری و متوسط بارش صفر میلی‌متری پیش‌بینی می‌شود.
حوضه‌های آبریز قره قوم و مرزی شرق بدون بارش خواهند بود.
همچنین 18 حوضه آبریز درجه ۲ هم بدون بارش خواهند بود.
Paven_-(1402-1403)_Rep2-1