۹۰ درصد خودکفایی در بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب شرق کشور
۹۰ درصد خودکفایی در بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب شرق کشور
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به خودکفایی ۹۰ درصدی در ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی، گفت:بیش از سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی ساخته و بومسی سازی شده است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز دوشنبه افزود: در این بازه زمانی قطعات یدکی همچون انواع یاتاقان‌ها، کمپرسورها، سوپاپ‌ها، خنک‌کننده‌ها و صدها قطعه تخصصی دیگر توسط جوانان کشورمان ساخته شده است.

وی اضافه کرد: طی نیم سال نخست ۱۴۰۲ ترمیم و بازسازی نازل‌باکس توربین واحد چهار بخار، واشرهای مورد نیاز توربین، شافت پمپ سانتریفیوژ، لنس سوت‌بلوئر لانگستروم، دوربین‌های کوره و سیستم کنترل سطح هیترهای فشارقوی، اسپری پلیت چپ گرد مشعل گازوئیل، نازل‌های مشعل، واشر اسپیرال (B.C.PUMP)، توسط متخصصان داخلی نیروگاه بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی ارزی زیادی محقق شده است.

محمودی یادآورشد: قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به‌شمار می‌رود.

وی مطرح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یکهزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی وسیع از قطعات مورد نیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.