دولت سیزدهم سبب تحول در بخش نفت و انرژی با دیگر کشورها شد
دولت سیزدهم سبب تحول در بخش نفت و انرژی با دیگر کشورها شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم سبب تحول در روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در حوزه نفت و انرژی شده است، گفت: صادرات نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین در این دولت اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» هادی بیگی‌نژاد، به موفقیت‌های وزارت نفت در دولت سیزدهم اشاره و با بیان اینکه صدور نفت و دانش فنی به آمریکای لاتین اوج اقتدار دولت سیزدهم است، اظهار کرد: ساخت و تعمیر پالایشگاه‌ها در این کشورها افزایش اعتبار برای ایران و شکست هژمونی آمریکاست.

وی افزود: وقتی رئیس‌جمهوری فاصله زیادی را از قاره آسیا به آمریکای لاتین – که روزگاری حیاط خلوت آمریکا به‌شمار می‌آمد – طی می‌کند و با کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا پیمان سیاسی و اقتصادی می‌بندد، اوج دیپلماسی سیاسی دولت و اقتدار کشور است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این رویکرد نه‌تنها سبب بهبود اقتصاد کشور خواهد شد، بلکه برای کشورهای مقابل گره‌گشایی در توسعه زیرساخت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی می‌شود و از طرفی اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی را در فضای بین‌الملل به‌ویژه آمریکای لاتین بیشتر خواهد کرد.

بیگی‌نژاد با اشاره به صدور دانش فنی به برخی کشورهای آمریکای لاتین گفت: دولت با این رویکرد نه‌تنها درآمدزایی ارزی خود را بهبود بخشیده، بلکه در حقیقت علم و دانش فنی خود را در این کشورها توسعه داده است.

وی اظهار کرد: تحریم زمانی مؤثر است که دولت توان خرید فروش کالا و خدمات خود را به دیگر کشورها نداشته باشد، اما در این زمان که صادرات کشور افزایش یافته است، بی‌اثر شدن تحریم‌ها به مرور زمان نمایان می‌شود.