نماد مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو رونمائی شد
نماد مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو رونمائی شد
در چهارمین نشست ناظرین عالی منطقه‌ای جهاد آبرسانی که با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در محل ساختمان ستادی وزارت برگزار شد، از نماد این مرکز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در چهارمین نشست ناظرین عالی منطقه‌ای جهاد آبرسانی روستایی کشور و پس از رونمایی از نماد مرکز جهاد آبرسانی، “میثم جعفرزاده” اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه را تشریح و در‌باره ضرورت‌های مسیر پیش رو توضیحاتی را ارائه کرد.
جعفرزاده در این نشست با اشاره به چالش‌هایی که در ابتدای فعالیت مرکز جهاد آبرسانی وجود داشت، گفت: همیشه آغاز یک کار تیمی و عمرانی دشوار است و این موضوع در مورد فعالیت‌های جهاد آبرسانی نیز صادق بود.
مشاور وزیر نیرو افزود: وقتی پروژه جهاد آبرسانی را آغاز کردیم، متوجه این نکته شدیم که بسیاری از روستا‌های محروم که فاقد آب پایدار هستند، اساساً بودجه عمرانی چندانی ندارند و در اعتبارات چندان دیده نشده‌اند.
رئیس مرکز جهاد‌آبرسانی با اشاره به تلاش این مرکز برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق از روستا‌های فاقد آب پایدار، افزود: معتقدم در سال‌های گذشته امکان رقم زدن یک اتفاق بزرگ در این حوزه وجود داشت، اما بنا به هر دلیلی این مهم صورت نگرفته و همین موضوع کار ما را در مرکز جهاد آبرسانی سخت کرده است.
جعفرزاده با بیان اینکه وزیر نیرو با حساسیت زیادی روند پیشرفت پروژه‌های آبرسانی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: باید از طریق نظارت‌های استانی بر روی عملکرد مجریان پروژه‌های جهاد آبرسانی، ساز و کار پیشبرد این طرح بزرگ و ملی را در سطح کشور سرعت بخشیم.
وی همچنین با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به پروژه‌های آبرسانی گفت: اتفاق‌های خوبی در حوزه آبرسانی در این دو سال رقم خورده است که نسبت به دو سال قبل قابل مقایسه نیست.
رئیس مرکز جهاد آبرسانی در این جلسه در ارتباط با وضعیت منابع مالی طرح‌های آبرسانی نیز توضیح داد: به تازگی منابع اعتباری مناسبی از دولت برای این طرح جذب شده است که می‌تواند به تسریع فرایند اجرای پروژه‌ها کمک شایانی کند.
جعفرازده همچنین با تأکید بر ضرورت پیشبرد فعالیت‌های ستادی و اجرایی به صورت تیمی و در چارچوب کار تشکیلاتی گفت: در حال حاضر پروژه‌های جهاد آبرسانی پیشرفت ۴۰درصدی داشته است که می‌توانیم با کار تیمی و هماهنگی بیشتر،میزان پیشرفت پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.