عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان آغاز شد
عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان آغاز شد
عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان با اعتباری افزون بر ۷۲ هزار میلیون ریال روز چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات احداث واحد تبخیر کلر مایع پتروشیمی آبادان گفت: با بهره برداری از این واحد صنعتی تا سه ماه آینده، روزانه ۳۰ تن به ظرفیت تولید کلر در پتروشیمی آبادان افزوده خواهد شد و تولید در این واحد صنعتی به ۸۰ تن در روز خواهد رسید.
سید صولت مرتضوی با اشاره به ایجاد اشتغال در این واحد افزود: با بهره برداری از واحد تبخیر کلر مایع، سودآوری سالانه پتروشیمی آبادان به یکهزار و ۷۳۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی استفاده از حداکثر ظرفیت واحدهای پایین دستی با افزایش توان تزریق خوراک را از اهداف احداث این طرح دانست و ادامه داد: خودکفایی در تولید و پاسخگویی به نیازهای کشور، رقابت با سایر تولیدکنندگان و افزایش صادرات با توجه به افزایش خلوص محصول از دیگر اهداف احداث این واحد در پتروشیمی آبادان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، کاهش بهای تمام شده تولید و کاهش نیاز به خرید EDC برای تولید محصول نهایی پیش‌بینی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به منظور بهره برداری از مخازن ذخیره قیر شرکت پاسارگاد وارد آبادان شد.