85 هزار میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح برق منطقه‌ای در سفر رئیس جمهور به خوزستان
85 هزار میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح برق منطقه‌ای در سفر رئیس جمهور به خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان این شرکت بیش از 85 هزار میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»   “محمود دشت‌بزرگ” تصریح کرد: در آستانه سفر رئیس‌جمهور به خوزستان این شرکت 27 پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 85 هزار میلیارد ریال شامل 2389 مگاولت آمپر ظرفیت‌سازی در بخش پست، 128 کیلومتر مدار، 25 مگاوات ظرفیت نیروگاهی و 4.8 مگاوار بانک خانی آماده افتتاح رسمی دارد.
وی افزود: این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان خوزستان و بخش‌ پست و خط فشار قوی برق بوده که با هدف توسعه ظرفیت، رفع افت ولتاژ و افزایش پایداری شبکه برق و تامین برق مشترکین خانگی و صنعتی برنامه‌ریزی و به انجام رسیده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز اول 2 پست 132 به 33 کیلوولت GIS کارون و کیانشهر 1 و توسعه پست 132 به 33 کیلوولت گلستان در اهواز، فاز اول پست 230 به 132 و 33 کیلوولت سبزآب اندیمشک و خطوط دومداره 230 کیلوولت نیروگاه اندیمشک، توسعه پست 132 به 33 کیلوولت ذولفقاری و شهرک صنعتی در آبادان، توسعه پست 230 به 132 کیلوولت هفت‌تپه اصلی شوش، توسعه پست 400 کیلوولت نیروگاه خرمشهر اشاره کرد.
بهینه‌سازی و نوسازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع درشبکه برق استان از جمله شوشتر، میانرود، میانکوه، عبدالخان و مارون پروژه‌های دیگری هستند که به گفته ‌محمود دشت‌بزرگ برای پایداری برق استان انجام گرفته و آماده افتتاح هستند.
وی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح، ساختمان مرکزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان (ساختمان امام رضا (ع)) در اهواز است که افتخار میزبانی یک شهید گمنام را در یادمان شهدای گمنام خود دارد.