«نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر» زرند کرمان افتتاح می‌شود| پروژه اضطراری تامین آب کرمان از خلیج فارس کلید می‌خورد
«نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر» زرند کرمان افتتاح می‌شود| پروژه اضطراری تامین آب کرمان از خلیج فارس کلید می‌خورد
فردا پنجشنبه همزمان با سفر "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو به استان کرمان، نیروگاه گازی مهتاب کویر در شهرستان زرند افتتاح شده و به طور همزمان عملیات اجرایی احداث 620 پروژه برق‌رسانی در سطح استان و پروژه اضطراری تامین آب کرمان، رفسنجان، زرند و سیرجان از دریای خلیج فارس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» وزیر نیرو با سفر به استان کرمان در روز پنجشنبه 20 بهمن و همزمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه فجر، طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب و برق در این استان را افتتاح می‌کند.
بر اساس این خبر، دو واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر شهرستان زرند به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات در این سفر افتتاح خواهد شد. این نیروگاه نقش بسزایی در پایداری و امنیت شبکه برق جنوب‌شرق کشور (استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان‌و‌بلوچستان) و تامین برق شهرستان صنعتی زرند ایفا می‌کند.
افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی، پاسخ به نياز روز افزون رشد مصرف برق منطقه و اشتغال‌زایی از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.
احداث فیدر 300 کیلوولت پست 132 کیلوولت، توسعه و افزایش ظرفیت پست 132 کیلوولت و نیز احداث خط 400 کیلوولت در شهرهای بم، قلعه گنج، کرمان، فاریاب، رفسنجان، کهنوج، شاهماران و جیرفت از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های افتتاحی سفر محرابیان به کرمان است.
همچنین در این سفر، پروژه‌های توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی معابر، تبدیل شبکه سیمی به کابل نگهدار و نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان‌های شمال استان کرمان، روستاهای فاقد برق، طرح بهارستان و عملیات اجرایی 620 پروژه برق‌رسانی در سطح استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.
در همین راستا، گلنگ پروژه برق‌رسانی به 9 روستای فاقد برق، توسعه و احداث توزیع، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع جهت رفع افت ولتاژ در کنار احداث پست 320 کیلوولت و خط ارتباطی در شهرهای کهنوج، جیرفت، سیرجان، شهربابک و رابر به زمین زده می‌شود.
همچنین در حوزه صنعت آب نیز همزمان با سفر وزیر نیرو به استان کرمان، ضمن افتتاح طرح آبرسانی شهری و روستایی، عملیات احداث پروژه اضطراری تامین آب کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان از دریای خلیج فارس و طرح آبرسانی جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت کلید می‌خورد.