خدمات‌رسانی آبفای خراسان رضوی به 670 روستای غیر‌ تحت‌پوشش
خدمات‌رسانی آبفای خراسان رضوی به 670 روستای غیر‌ تحت‌پوشش
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: علاوه بر خدمات‌رسانی به 90 شهر و دو هزار و 257 روستا، این شرکت به 670 روستای غیر تحت پوشش هم خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “مهدی جهان‌طلب” جمعیت روستاهای غیر تحت پوشش را که توسط دهیاریها و شوراهای اسلامی روستایی اداره می‌شود 72 هزار نفر اعلام و اظهار کرد: 231 هزار نفر جمعیت روستایی در خراسان رضوی با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند که بخشی از این جمعیت را ساکنان 80 روستای غیر تحت پوشش تشکیل می‌دهند.
وی از آمادگی این شرکت برای تحت پوشش قرار دادن تمام روستاهای خودگردان خبر داد و افزود: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های آب شرب این مناطق روستایی در قالب اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، جهاد آبرسانی و استفاده از ظرفیت خیران آغاز شده است.
به گفته جهان‌طلب توسعه استان و پراکندگی روستاها هزینه‌های آبرسانی به روستاها را افزایش داده ولی با این حال تمام ظرفیت آبفا برای رفع مشکل کمی و کیفی آب روستاها بکار گرفته شده است.
وی با اشاره به تاثیر پدیده خشکسالی بر هزار و 691 منبع آب شرب استان شامل چاه، چشمه و قنات خاطرنشان کرد: هدف آبفا حفظ همین ظرفیت آبی و پرهیز از حفر چاه جدید است.