هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اروپا شکست خورد
هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اروپا شکست خورد
آژانس محیط زیست اروپا (EEA) هشدار داد که انتشار گازهای گلخانه‌ای اروپا در سال ۲۰۲۱ به دلیل بهبودی پس از همه‌گیری افزایش یافته است و این قاره باید برای رسیدن به اهداف خود، تلاش‌های خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش جدید آژانس محیط زیست اروپا حاکی از آن است که داده‌های اولیه گزارش شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ تا ۵ درصد افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل بهبود اقتصادی پس از کووید است. البته در حال حاضر انتشار گازهای گلخانه‌ای ۶ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ است.

کارشناس آژانس اظهار کرد: هدف اتحادیه اروپا برای کاهش ۵۵ درصدی انتشار خالص تا سال ۲۰۳۰ بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی محقق نمی‌شود.

وی افزود: ما باید تلاش خود را برای انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ در مقایسه با سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ دو برابر کنیم تا به اهداف مختلف برسیم.

آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد که بیشترین تلاش‌ها در زمینه تامین انرژی و صنعت بوده است که بالاترین آلاینده‌ها را دارند؛ انتشار گازهای گلخانه‌ای این بخش از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ به میزان ۴۳ درصد کاهش یافت، در حالی که در صنعت حمل‌ونقل ۱۵ درصد و در بخش کشاورزی ۲ درصد کاهش ثبت شده است.

سهم کل انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف انرژی  اروپا پس از چندین سال گسترش شدید در ۲۲ درصد ثابت ماند.

آژانس محیط زیست اروپا گفت که برای رسیدن به هدف ۴۵ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰، به افزایش سریع انرژی بادی و آبی، حدود ۲.۵ درصد در سال نیاز است.

منبع: ایسنا