نصب ۱۸هزار انشعاب جدید فاضلاب در تهران آغاز می‌شود
نصب ۱۸هزار انشعاب جدید فاضلاب در تهران آغاز می‌شود
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: از هفته آینده نصب بیش از ۱۸هزار انشعاب فاضلاب در منطقه ۵ شهرداری آغاز می‌شود و حدود ۱۵ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه فیروزبهرام انتقال خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”محمد حسن کریمی” با اشاره به افزایش جمعیت زیرپوشش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در منطقه ۵ شهرداری تهران گفت: با‌ توجه به مصرف آب، فاضلاب تولیدی در سطح منطقه ۵ در حدود ۳۸ میلیون متر‌مکعب است و از طریق ۵۶ هزار و ۶۰۰ انشعاب به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب منتقل می‌شود.

کریمی ادامه داد: ۸۸۰۰ رشته از انشعاب‌های محدوده بالادست بزرگراه همت که امکان نصب فراهم بوده نصب شده است و نصب حدود ۱۸هزار انشعاب در محله‌های سازمان برنامه، سازمان آب، جنت‌آباد و شاهین شمالی نیز از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این منطقه ۵۴۳ کیلومتر است که تاکنون ۸۸ درصد یعنی ۴۸۱ کیلومتر از آن اجرا شده‌ است.

با نصب این انشعاب‌ها حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت این منطقه زیرپوشش قرار می‌گیرند و ۱۷۸ کیلومتر از شبکه اجراشده در منطقه ۵ شهرداری تهران نیز به بهره‌برداری می‌رسد.