طرح‌های آبرسانی در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود
طرح‌های آبرسانی در ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود
مشاور وزیر و مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: طرح محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به ۲ هزارو ۸۸۳ روستا در ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، میثم جعفرزاده در حاشیه سفر یک‌روزه خود به این استان اظهارداشت: طرح محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به منظور آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شده که از این تعداد، آبرسانی به حدود سه هزار روستا با مشارکت خیران انجام می شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد پروژه‌های طرح محرومیت‌زدایی کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد افزود: در پی سفرهای استانی و تأکید وزیر نیرو به ارتقای سطح کمی و کیفی آب این استان، تعداد روستاهای طرح یادشده در سیستان و بلوچستان به ۲ هزارو ۸۸۳ روستا افزایش یافت.
مسوول جهاد آبرسانی وزارت نیرو  ادامه داد: علاوه بر آبرسانی به یکهزارو ۷۵۱ روستای طرح‌ محرومیت‌زدایی، تعداد ۶۳۲ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت مجمع خیران آبرسان، طی بازه زمانی ۳۰ ماهه برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما اتمام طرح فوق در کمتر از بازه زمانی تعیین شده است تصریح کرد: با مجموع اقداماتی که به صورت موازی و هم‌زمان در حال انجام است، شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی سیستان و بلوچستان از۷۲ درصد به ۹۵ درصد ارتقا یابد و غبار محرومیت از سیمای استانی که پیشانی حرکت جهادی‌ست زدوده شود.
جعفر زاده با اشاره به اینکه تمامی ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان با اولویت‌بندی در اجرا از این طرح بزرگ آبرسانی بهره‌مند می‌شوند گفت: جبهه‌های کاری پیمانکاران و مسائل فنی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد ضمن برگزاری جلسات مستمر هفتگی در استانداری، کمیته‌های فنی مشترکی بین مجموعه معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که بر عهده نیروی زمینی سپاه است و مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان با هدف بررسی‌های فنی و پیگیری روند اجرای پروژه‌ها به صورت مداوم برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در سایه هم‌افزایی نهادهای موجود در مجموعه استان با یک همبستگی و نگاه ملی، هم به لحاظ کمی با کمترین هزینه و هم به لحاظ کیفی، با بالاترین کیفیت پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.