– واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور طی مصاحبه ای گفت: اصلاح بازار سهام دیگر به آخر خط رسیده و روند طبیعی بورس از سر گرفته می شود. وزیر اقتصاد، ستاد اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور پیگیر این مهم هستند. پول ها باید در بازار سرمایه بماند و مردم سود کنند. – حسن قالیباف اصل […]

– واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور طی مصاحبه ای گفت: اصلاح بازار سهام دیگر به آخر خط رسیده و روند طبیعی بورس از سر گرفته می شود. وزیر اقتصاد، ستاد اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور پیگیر این مهم هستند. پول ها باید در بازار سرمایه بماند و مردم سود کنند.

– حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس گفت: تصمیمات اخیر شامل بازگشت ساعت معاملات، افزایش حدنصاب در صندوق‌های با درآمد ثابت به 15 درصد و افزایش حد اعتباری کارگزاری‌ها با توجه به وضعیت‌ روز ‌و در جهت تقویت بخش تقاضا انجام شد. البته درحال بررسی برای افزایش و ارتقای سیستم معاملات و رفع کندی آن نیز هستیم.

– وزیر اقتصاد در واکنش به ادعای دست‌کاری دولت در بورس گفت: دولت هیچ دخالتی در بورس ندارد و نفع دولت در ثبات بازار، افزایش قدرت تأمین مالی برای بنگاه‌ها و افزایش محیط امن برای هدایت سپرده‌های خرد است.

– حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پایان جلسه شورای عالی بورس گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، روش مستقیم را انتخاب کردند و از این تعداد, ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر (معادل ۱۱ درصد) اقدام به فروش سهام خود کردند.

-رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد و گفت: این بخشنامه در راستای مبارزه با پولشویی از یک سال و نیم قبل ابلاغ شده است.