شیوه تشویقی استفاده از فناوری‌های کاهنده مصرف آب مشخص شد
شیوه تشویقی استفاده از فناوری‌های کاهنده مصرف آب مشخص شد
دستورالعمل اجرایی "کمیته مدیریت مصرف آب شرب" برای توسعه اقدام های بهینه‌سازی مصرف آب در بخش آب شرب و در چارچوب حمایت از فناوری‌های کاهنده مصرف آب همراه با ایجاد شیوه انگیزشی برای ترغیب آحاد جامعه به استفاده از فناوری‌های روز کاهنده‌ مصرف ابلاغ شد.

به گزارش نبض انرژی، این دستورالعمل با در نظر گرفتن شیوه های حمایتی و با هدف اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولیدات داخلی، شفاف‌سازی وظایف و مسئولیت‌ها و ایجاد هماهنگی بین واحدهای مرتبط توسط معاون آب و آبفای وزیر نیرو ابلاغ شده است.

براساس “سیاست‌گذاری در چارچوب تولید و ترویج استفاده از تجهیزات استاندارد و بهینه‌سازی مصرف آب در بخش آب شرب”، “سیاست‌گذاری برای رفع خلاها در استانداردهای مصرف آب و دستورالعمل‌ها برچسب آب برای کالاهای مصرف کننده آب”، “سیاست‌گذاری در ارتباط با فرهنگ‌سازی برای

مدیریت مصرف آب در چارچوب قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور و آیین‌نامه اجرایی آن”، “ارائه پیشنهادات برای رفع خلاهای قانونی” و “سیاست‌گذاری برای ارتقای سطح آگاهی تصمیم گیران کلان” از اهداف اصلی ابلاغ این دستورالعمل به حساب می اید.

کمیته مدیریت مصرف آب شرب ذیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با حضور ذینفعان بخش آب، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بخش خصوصی و انجمن‌های علمی و صنفی تشکیل شده تا به صورت جامع‌تر به جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و فنی مدیریت مصرف آب شرب پرداخته شود.

پیش از این مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت آب و فاضلاب اجرایی شدن کامل طرح استفاده فراگیر از تجهیزات کاهنده مصرف آب را منوط به واقعی شدن قیمت آب، فرهنگ سازی گسترده، عزم ملی و باور به وجود کم آبی در کشور دانست.

علی سید زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در باره سرنوشت طرح توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب، این طرح را ماده ای از قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب برشمرد که براساس آن به شرکت های آب و فاضلاب این اجازه داده شده تا تجهیزات کاهنده مصرف را برای مشترکان متقاضی در

اختیارگذاشته و هزینه های آن را به شکل اقساط از قبض آب آنها کسر کنند.