امضای تفاهم‌نامه‌های سامان‌دهی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشی مناطق لامرد
امضای تفاهم‌نامه‌های سامان‌دهی طرح‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشی مناطق لامرد
تفاهمنامه "ساماندهی طرح های پتروشیمیایی منطقه ویژه لامرد"، بین محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران امروز در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»تفاهمنامه فوق با هدف تهیه برنامه جامع(Master Development Plan)، ساماندهی و اتخاذ رویه یکسان و هماهنگ برای کنترل و نظارت بر طرح های پتروشیمیایی، پترو پالایشگاهی و زیرساخت های مرتبط در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد صورت می گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در جنوب استان فارس و هم مرز با عسلویه واقع شده و از زیر مجموعه های ایمیدرو محسوب می شود.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت؛ جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.