قیمت هر لیتر بنزین ۱۴ هزار تومان می شود
قیمت هر لیتر بنزین ۱۴ هزار تومان می شود
با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، قیمت هر لیتر بنزین به ۱۴ هزار تومان افزایش می‌یابد.

دولت سیزدهم اصلاحات لازم را برای واقعی سازی قیمت حامل‌های انرژی از پرمصرف ها و رانتی های فولاد و پتروشیمی در موضوع قیمت برق آغاز کرده است.
باتوجه به رسیدن قیمت نفت به ۸۵ دلار در هر بشکه، قیمت بنزین در بازارهای جهانی و منطقه‌ای نیز در مسیر افزایش قرار گرفته است.

به گزارش نبض‌انرژی،وانسا یورکویچ (Vanessa Yurkevich) خبرنگار سی ان ان در گزارشی زنده از یک پمپ بنزین در شهر نیویورک گفت: ما در برخی ایالت های آمریکا شاهدیم که قیمت هر گالن بنزین ( 3.79 صدم لیتر) بیش از چهار دلار شده است. در نیویورک قیمت هر گالن بنزین بیش از چهار دلار و 15 سنت است.
قیمت بنزین در ایران باید نسبتی از قیمت فوب خلیج فارس باشد، در غیر اینصورت، حاشیه سود قاچاق به کشورهای همسایه به هر لیتر ۲۳ هزار تومان یا ۷۰۰ درصد می‌رسد که میل به قاچاق را جهشی افزایش خواهد داد.
به همین دلیل دولت رئیسی می بایست قیمت بنزین را به هر لیتر ۱۴ هزار تومان رسانده و درآمد حاصله را صرف افزایش میزان یارانه نقدی به مردم کند.
بنابراین راهکار اصلاح مصرف افسارگسیخته حامل‌های انرژی؛ ایران با ۸۵ میلیون جمعیت به اندازه چین با ۱.۵ میلیارد نفر مصرف انرژی دارد؛ اتخاذ یک تصمیم سیاسی و شجاعانه برای واقعی سازی قیمت سوخت است. گیرندگان اصلی این رانت که فولادی ها، پتروشیمی ها و میلیاردرهای دارنده چندین خودرو و خانه های بزرگ هستند، جوسازی برای ممانعت از اصلاحات را به بهانه عدم فشار بر مردم آغاز کرده اند.