تمایل آسیا به نفت آمریکا به‌دنبال بحران جهانی انرژی
تمایل آسیا به نفت آمریکا به‌دنبال بحران جهانی انرژی
اختلاف بین قیمت نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و همچنین افزایش تقاضا در آسیا باعث بالا رفتن تمایل چین و سایر کشورهای آسیایی به نفت آمریکا شده است.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از بلومبرگ، تقاضای آسیا برای نفت آمریکا به‌دنبال افزایش قیمت نفت سایر مناطق در نتیجه بحران انرژی افزایش‌یافته است.
طبق گفته‌ تاجران نفتی، چین و سایر خریداران آسیایی نفت‌کش‌های بزرگ حاوی نفت خام ترش آمریکا را در ماه نوامبر تحویل می‌گیرند و به‌دنبال محموله‌های بیشتری برای ماه دسامبر هستند. اکثر خریداران به‌دنبال درجاتی از نفت آمریکا هستند که قیمت آنها اخیراً به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته رسیده‌است.
اختلاف بین قیمت نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا باعث افزایش صادرات نفت خام این کشور شده‌است. نفت خام آمریکا از ماه اوت 3 دلار در هر بشکه ارزان‌تر از نفت برنت فروخته می‌شود که به نفع صادرات نفت خام این کشور بوده‌است.

افزایش تمایل آسیا به نفت خام آمریکا به‌دنبال بهبود حمل‌ونقل جاده‌ای و در پیش بودن فصل زمستان صورت‌گرفته است که تقاضا برای نفت را بالا می‌برد. دراین‌بین، کمبود عرضه جهانی سوخت‌های فسیلی باعث افزایش قیمت آنها شده‌است.
قیمت نفت خام برنت به‌دنبال محدود شدن عرضه از طرف اوپک و متحدانش در پاسخ به همه‌گیری کرونا، از 85 دلار در هر بشکه گذشته‌است. وزیر انرژی عربستان در این هفته اعلام کرد ائتلاف اوپک پلاس به رویکرد افزایش تدریجی تولید ادامه می‌دهد.
پیش‌بینی می‌شود 700 هزار بشکه در روز تقاضای بیشتری برای نفت خام از طرف اروپا و آسیا در زمستان پیش رو وجود داشته باشد که نتیجه افزایش تمایل به نفت به‌جای گاز طبیعی است. صادرات نفت خام آمریکا در این ماه احتمالاً به 3٫1 تا 3٫2 میلیون بشکه در روز می‌رسد یعنی بالاتر از 2٫6 میلیون بشکه صادر شده در ماه گذشته میلادی.