شرکت‌های توزیع برق آمریکا خواستار کاهش مصرف با توسل به ابزار تعرفه شدند
شرکت‌های توزیع برق آمریکا خواستار کاهش مصرف با توسل به ابزار تعرفه شدند
شرکت‌های توزیع برق آمریکا عقیده دارند به واسطه ظهور وسایل نقلیه برقی، توسعه مراکز داده، افزایش بهره‌برداری از هوش مصنوعی در خدمات شهری و... هزینه‌های زیادی برای افزایش زیرساخت‌های بخش انتقال متوجه صنعت برق آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در آستانه فرا رسیدن فصل گرم سال موضوع مدیریت مصرف برق در بسیاری از کشور‌های جهان دوباره مورد تاکید قرار می‌گیرد. آن طور که رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند در این کشور برخی شرکت‌های تامین کننده با افزایش قیمت برق در پی ترغیب مشترکان به کاهش مصرف هستند.
بر اساس گزارشی که به تازگی تارنمای «barrons.com» منتشر کرده است، هزینه برق در آمریکا در ماه مارس نسبت به ماه فوریه ۱ درصد و نسبت مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش پیدا کرد که این میزان افزایش جدا از ۱۰.۲ درصد افزایش سالانه اعمال شده است.
با توجه به اینکه ۴۲ درصد از برق آمریکا از طریق سوخت گاز طبیعی تامین می‌شود و قیمت آن در ماه‌های گذشته کاهشی بوده است، رسانه‌های آمریکایی این میزان افزایش قبض برق را تعجب آور قلمداد کرده و تاکید کردند اکنون که قیمت گاز طبیعی از ۹ دلار به ۲ دلار در هر MMBTU رسیده است، افزایش بیش از ۱۰ درصدی قبض برق غیرقابل قبول است.
در مقابل شرکت‌های تامین کننده برق در آمریکا بیان می‌کنند چیزی حدود نیمی از صورتحساب قبض برق شهروندان اصلاً ارتباطی به سوخت مصرفی ندارد و مرتبط با هزینه‌های بخش انتقال و توزیع است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
شرکت‌های توزیع برق این موضوع را از آنجایی مورد تاکید قرار می‌دهند که عقیده دارند به واسطه ظهور وسایل نقلیه برقی، توسعه مراکز داده، افزایش بهره‌برداری از هوش مصنوعی در خدمات شهری و… هزینه‌های زیادی برای افزایش زیرساخت‌های بخش انتقال متوجه صنعت برق آمریکا شده است.
علاوه بر این شرکت‌های توزیع عقیده دارند در صورت عدم اصلاح قیمت برق و اعمال تعرفه‌های بیشتر، امکان ترغیب مشترکان به صرفه جویی در مصرف و اقدام برای ارتقای بهره وری لوازم برقی آن‌ها به صورت کامل فراهم نخواهد شد.
مستند به این گزارش همه این تغییرات می‌تواند هزینه‌های فزاینده‌ای را به مصرف کنندگان تحمیل کند، این در حالی است که برخی فعالان مدنی همانند مدیر اجرایی انجمن حامیان ملی مصرف کنندگان خدمات شهری بیان می‌کنند هنوز هزینه‌های زیادی به صورت حساب مصرف کنندگان وارد نشده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده این روند سرعت گیرد.
به عنوان نمونه در ایالت ایندیانا دو شرکت تامین کننده برق در تلاش هستند ضمن انتقال بخشی از منبع تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر نرخ تعرفه برق را افزایش دهند.
در همین راستا Duke Energy یکی از شرکت‌های تامین کننده برق آمریکا درخواست مجوز برای افزایش تعرفه برق بخش خانگی را تا حدود ۱۹ درصد ارائه کرده است که پیش بینی می‌شود چیزی حدود ۲۷ دلار در ماه به قبوض برق شهروندان اضافه کند.
این شرکت در توضیح چرایی این درخواست دلایلی مانند تورم و افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری را مطرح و بیان کرده است که این درخواست تنها به شرکت Duke Energy اختصاص ندارد و سایر شرکت‌ها نیز درخواست‌های مشابهی را مطرح کرده‌اند.
در همین رابطه بسیاری از کارشناسان برق پیش بینی کرده‌اند، افزایش نرخ‌های مشابه در سال‌های آینده در سراسر کشور آمریکا اعمال شود و این رویه با سرعت بیشتری ادامه یابد.
بر اساس این گزارش میانگین قبض برق ماهانه در ایالت ایندیانا 130 دلار است که این رقم در کل آمریکا به صورت میانگین ماهانه 135 دلار عنوان می‌شود.