واگذاری سرخابی‌ها به ایستگاه پایانی رسید/ هلدینگ خلیج فارس سهامدار استقلال می‌شود
واگذاری سرخابی‌ها به ایستگاه پایانی رسید/ هلدینگ خلیج فارس سهامدار استقلال می‌شود
سرخابی‌های پایتخت در طول سالیان گذشته با چالش مالکیت مشترک مواجه بودند که همواره بحث تفکیک مالکیت ۲ باشگاه مطرح بود، اما اجرایی نمی‌شد تا اینکه بعد از کش و قوس‌های فراوان مالکیت این دو باشگاه مشخص شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» واگذاری دوباشگاه پرسپولیس و استقلال حرف امروز و فردا نیست بلکه این موضوع قدمت دیرینه دارد به گونه‌ای که بعد از کش وقوس‌های فراوان مالکیت این دو باشگاه مشخص شد.
می‌توان گفت سرخابی‌های پایتخت در طول سالیان گذشته با چالش مالکیت مشترک مواجه بودند که همواره بحث تفکیک مالکیت ۲ باشگاه مطرح بود، اما اجرایی نمی‌شد و همین مسئله باعث شد تا فشار‌های از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر شد تا اینکه به صورت کاملا جدی‌تر دنبال شد و شرکت‌های مختلفی در سطح مذاکره قرار گرفتند تا اداره استقلال و پرسپولیس را برعهده بگیرند.
اسمی که در ابتدا برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس مطرح شد، شستا بود که قرار شد باشگاه پرسپولیس به عنوان رد دیون به آن واگذار شود. این مسئله در دولت نیز مورد تصویب قرار گرفت، اما با ایجاد فضای خبری و اعتراض بازنشستگان، این تصمیم به سرعت وتو شد تا استراتژی جدیدی در دستور قرار بگیرد.
بعد از منتفی شدن انتقال باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، و نیز پس از برگزاری جلسه، مقرر شد پرسپولیس به یک کنسرسیوم بانکی شامل بانک‌های شهر، ملت، صادرات و تجارت واگذار شود؛ بنابراین برخلاف ادعا‌های هفته قبل، بانک سپه از جمع خریداران خارج شده است و استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار می‌شود.
با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی ۸۵ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۳ اردیبهشت به ترتیب از طریق شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن و کارگزاری بانک ملی به فروش خواهد رسید.
اعلام قیمت در فرا بورس
سازمان خصوصی‌سازی پیش از عید با انتشار دو اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را برای عرضه در فرابورس به شرح زیر اعلام کرد:
استقلال
تعداد کل سهام قابل واگذاری: ۵،۵۰۳،۴۸۶،۵۰۰
درصد کل سهام قابل واگذاری: ۵۱ درصد
قیمت پایه هر سهم (ریال): ۳،۳۶۲
ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری (ریال): ۱۸،۵۰۲،۷۲۱،۶۱۳،۰۰۰
پرسپولیس
تعداد کل سهام قابل واگذاری: ۵،۳۶۲،۶۵۷،۶۵۰
درصد کل سهام قابل واگذاری: ۵۱
قیمت پایه هر سهم (ریال): ۳،۹۴۶
ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری (ریال): ۲۱،۱۶۱،۰۴۷،۰۸۶،۹۰۰