تزریق 40درصد از سود حاصل از صادرات به صنعت پتروشیمی
تزریق 40درصد از سود حاصل از صادرات به صنعت پتروشیمی
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: در قانون 1403 پیش‌بینی شده که هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی حداقل 40 درصد از سود حاصل از صادراتشان را به طرحهای پتروشیمی تزریق کنند که این خود می تواند فعالیت و پیشرفت طرحها را به دنبال داشته باشد.

رضا نکویی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی» با اشاره به دستاوردهای صندوق سرمایه گذاری در حوزه صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: در سال گذشته مجوز 24 طرح جدید پتروشیمی  با ظرفیت 14 میلیون محصول پتروشیمی صادر شد  که این طرح‌ها سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد دلار را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عمده موضوع مهم در انجام طرح‌های پتروشیمی تامین سرمایه است که در این خصوص برنامه‌ریزی با همکاری با بانک مرکزی صورت گرفته است که در سال 1403 نزدیک به دو میلیارد یورو اوراق مرابحه ارزی به طرح‌های صندوق پتروشیمی تخصیص داده شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: همچنین برای طرح‌هایی که سال 1403 و 1404 به بهره برداری خواهد شد، بسته های  تامین مالی 100 میلیون دلاری بانک مرکزی در نظر گرفته است. امیداواریم با این تامین مالی توسعه طرح های پتروشیمی شتاب بیشتری به خود بگیرند. وی افزود: در قانون 1403 پیش‌بینی شده که هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی حداقل 40 درصد از سود حاصل از صادراتشان را به طرحهای پتروشیمی تزریق کنند که این خود می تواند فعالیت و پیشرفت طرحها را به دنبال داشته باشد.