تغییر رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کشور
تغییر رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کشور
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و تنظیم مقررات ساتبا، تغییر نگرش و رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کل کشور را دستاوردی بزرگ در سال 1402 توصیف و خاطرنشان کرد: هم اینک مراجع بالا دستی، پرداختن به حوزه تجدیدپذیر و بهره وری را به عنوان راهکارهای برون رفت از مشکلات حوزه انرژی می شناسند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  سالار آتش‌پر با بیان اینکه در حوزه تنظیم مقررات و سرمایه‌گذاری در سال 1402 اتفاقات بسیار مبارکی رخ داده است، بر ضرورت ادامه ریل گذاری صورت گرفته در سال‌های 1401 و 1402 تاکید کرد و افزود: مصوبه ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با مشارکت صنایع و مصوبه احداث 4000 مگاوات نیروگاه خورشیدی از شورای اقتصاد، در سال 1401 اخذ و در ادامه در سال 1402 ، اجرایی شد.. با همین رویکرد، مصوباتی در سال 1402 اخذ شده که اجرای آنها در سال 1403 پیگیری خواهد شد.
وی، تغییر نگرش و رویکرد به حوزه تجدیدپذیر در کل کشور را دستاوردی مهم برای ساتبا در سال 1402 توصیف و عنوان کرد: هم اینک شرایط به گونه‌ای است که حوزه تجدیدپذیر و بهره‌وری، به عنوان راهکارهای برون رفت از مشکلات حوزه انرژی شناخته شده که در این راستا مصوبه طرح ویژه ساخت 4500 مگاوات نیروگاه خورشیدی در سال 1402 از شورای اقتصاد اخذ شد و سرمایه گذاران آن با برگزاری مناقصات انتخاب شدند و این طرح به مرحله عقد قرارداد و اجرای پروژه رسیده است.
آتش‌پر به مصوبه ساخت 3000 مگاوات نیروگاه های بادی از محل ماده12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این مصوبه نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که مناقصات آن در شرف برگزاری است، ارزیابی سرمایه گذاران انجام شده و اجرای آن در سال جاری پیگیری می شود. همچنین برنامه‌های میان مدت ازجمله توسعه ساختگاه‌های بادی و خورشیدی با مشارکت توسعه دهندگان بخش خصوصی، در دست پیگیری است تا در اجرای پروژه‌های آتی، با کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری، شاهد رشد قابل توجهی در مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه باشیم.