قیمت برنت ۸۵ دلار و ۹۳ سنت شد
قیمت برنت ۸۵ دلار و ۹۳ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه به خاطر نگرانی در مورد محدود شدن عرضه جهانی به دنبال تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است. در این بین، کاهش تعداد چاه‌های نفت آمریکا هم از قیمت نفت حمایت می‌کند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 50 سنت معادل 0.59 درصد افزایش به 85 دلار و 93 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 53 سنت معادل 0.66 درصد افزایش 81 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی یک درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند. بالا رفتن ارزش دلار مانع افزایش قیمت نفت شده بود.
تحلیلگران عقیده دارند تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، افزایش حملات به تاسیسات انرژی در روسیه و اوکراین به همراه کاهش امید به آتش بس در خاورمیانه نگرانی در مورد عرضه جهانی نفت را بالا برده است.

در این بین تعداد چاه‌های نفت آمریکا هم که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، یک حلقه در هفته گذشته پایین آمده و به 509 رسیده است.
مسکو دو روز پس از بمباران هوایی سیستم انرژی اوکراین، 57 حمله موشکی و پهپادی انجام داده که برخی از اهداف آن کیف بوده است. این حملات به دنبال حمله‌های اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه انجام شده که حداقل 7 پالایشگاه این کشور را در این ماه هدف قرار داده‌است.

مختل شدن فعالیت پالایشگاه‌های نفت در روسیه بازارهای سوخت را تحت فشار گذاشته و باعث افزایش تقاضا برای محموله‌های نفت خام شده است. حدود 12 درصد از کل ظرفیت فرآوری نفت روسیه تحت تاثیر این حملات قرار گرفته است.
از طرف دیگر، پالایشگاه‌های هند از قبول نفت روسیه که با نفتکش‌های تحریم شده ساوکامفرانت حمل می‌شوند خودداری می‌کنند که بیش از پیش عرضه جهانی نفت را تحت تاثیر قرار داده است.
در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی دو بیمارستان دیگر را در غزه در روز یکشنبه محاصره و به اعضای تیم پزشکی این بیمارستان‌ها حمله کرده است.
آنتونی بلیکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز جمعه گفت حمله به شهر رفح در نوار غزه خطر منزوی شدن جهانی این رژیم را به دنبال دارد.