هم سویی صنعت برق با حرکت جهانی ساعت زمین
هم سویی صنعت برق با حرکت جهانی ساعت زمین
مدیرعامل شرکت توانیر از خاموشی ساختمانهای اداری صنعت برق در جهت هم سویی با حرکت جهانی ساعت زمین خبر داد.

به گزارش «نبض انرژی»  مصطفی رجبی مشهدی گفت: صنعت برق در همراهی با  حرکت جهانی ساعت زمین و همزمان با  خاموشی سازه های اصلی و نماد شهرهای،  برق ساختمان های اداری خود را در این ساعت قطع خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: این حرکت نمادین باعث می شود تا توجه جهانی به اهمیت انرژی برق و حفظ محیط زیست بیش از گذشته معطوف شود.
مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال از همه مردم ایران دعوت کرد ،برای کمک حفظ محیط زیست، همراهی و مشارکت در این حرکت جهانی، نشان دهند. وی تصریح کرد: خاموشی حتی یک لامپ روشنایی می تواند در کاهش انتشار گاز co٢ به جو موثر باشد.
برپایه این گزارش، “ساعت زمین” رویدادی جهانی  است که توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)  سازماندهی شده است.
گفتنی است طی سالیان اخیر نیز موضوع «ساعت زمین» در ایران مورد توجه قرار گرفته است و ایرانیان نیز امسال از ساعت ٢٠:٣٠  تا ٢١:٣٠ شنبه ٤ فروردین تلاش می کنند تا  چراغها را خاموش کنند و با این حرکت نمادین ، آگاهی بخشی در مورد تغییرات اقلیمی کره زمین  صورت می گیرد
در مدت یک ساعت خاموشی «ساعت زمین» بناهای مهم نمادین ایران  از جمله برج میلاد و برج آزادی در پایتخت ایران به مدت یک ساعت خاموش می شوند و صنعت برق نیز به منظور همراهی با این جریان جهانی و مردمی ، برق ساختمان های خود در ایام نوروز از جمله ستاد توانیر و شرکتهای فعال برق های منطقه ای و توزیع را خاموش خواهد کرد و توجه مردم را به موضوع مهم انرژی و جریان حیات بخش برق جلب می نماید.
«ساعت زمین» یک رویداد جهانی است که توسط صندوق جهانی طبیعت (WWF)  هرساله به آخرین شنبه ماه مارس اطلاق می شود. در این روز خانواده ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت این رویداد را یادآوری می کنند.