دریافت ۱۷۰ مصوبه اجرایی مناطق نفت‌خیز جنوب در ۱۴۰۲
دریافت ۱۷۰ مصوبه اجرایی مناطق نفت‌خیز جنوب در ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اصلاح دستورعمل‌های جاری، اخذ مجوزهای ویژه مناطق و دریافت ۱۷۰ مصوبه اجرایی از شرکت ملی و وزارت نفت را از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ دانست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی روز شنبه ( ۲۶ اسفندماه) در شانزدهمین نشست گزارش پیشرفت تولید نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که با حضور مدیران ارشد ستاد مناطق نفت‌خیز برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح ۷۲ طرح و بهره‌برداری از ۱۰۲ پروژه را می‌توان گامی ارزشمند از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب همسو با افزایش تولید دانست.

وی با اشاره به نوسازی و ترمیم ناوگان ترابری سبک و سنگین و تأمین خودروهای عملیات بحران اظهار کرد: در مدیریت تدارکات و امور کالا خریدهای خوبی انجام شد که نیازهای کالایی و انباری مناطق را نیز برای سال‌های آینده برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر ضرورت ایجاد شرایطی برای تسهیل درمان و تأمین سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان تأکید کرد و افزود: ارتقای وضعیت بهداشت و درمان صنعت نفت همسو با تأمین سلامت کارکنان و خانواده‌های آنها از ضروریات است، همچنین بازسازی اماکن صنعت نفت از جمله مناطق مسکونی، باشگاه‌ها و استخرها در دستورکار قرار گرفت و به‌خوبی اجرا شد.

دانشی با اشاره به اقدام‌های فنی انجام‌شده در مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ساخت توربین‌ها و کمپرسورها، اسکیل‌های نمک‌زدایی، افزایش دکل‌ها و کویل‌ها که در سال‌های گذشته نسبت به تأمین آنها کم‌کاری شده بود، در دوره فعلی افزایش چشمگیری داشت.

وی افزود: اسناد عقب‌افتاده مالی در مناطق نفت‌خیز جنوب پس از سال‌های متمادی به صفر رسیده است، همچنین تمامی مطالبات مالیاتی و شهرداری پرداخت و پروژه‌ها با ارقام جدید تعدیل شد و پیمانکاران در حال انجام پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از دو برابر شدن بودجه جاری در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: آیین‌نامه معاملاتی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از گذشت حدود دو دهه دوباره جاری شده است.

دانشی خروج این شرکت از انزوا و آشتی دوباره با محیط پیرامونی را دستاوردی ویژه در سال ۱۴۰۲ دانست و یادآور شد: در کنار اقدام‌های مردمی انجام‌شده، مصوبه بازسازی کارگاه‌های مرکزی اهواز و امیدیه که از آرزوهای دیرینه شرکت بوده اخذ شده است.