بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی از کرانه خلیج فارس تا دریای عمان احداث می شود
بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی از کرانه خلیج فارس تا دریای عمان احداث می شود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه تولید صنعت پتروشیمی در امنیت و صلابت کامل تداوم دارد، گفت: بیش از 100 طرح پتروشیمی با تمرکز بر توسعه دریا محور در کرانه خلیج فارس تا دریای عمان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (۲۰ اسفندماه) با حضور در مانور شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و سایر ارکان دست در دست هم منطقه ای امن برای تولید بلند مدت و پایدار ایجاد کرده اند.

وی افزود: سرزمین اقتصادی ایران از شمال کرانه خلیج همیشه فارس تا دریای عمان از امن ترین و ارزان ترین مناطق صنعتی و اقتصادی جهان در زمینه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به ذخایر عظیم هیدروکربنی که خداوند در این سرزمین به ودیعه گذاشته است، گفت: نیروی انسانی متخصص و متعهد صنعت پتروشیمی، حافظان واقعی سرمایه های سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

معاون وزیر نفت، خوراک کافی و قیمت مناسب را یکی از پشتوانه های اصلی سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خواند و تاکید کرد: امروز بالغ بر ۸۵ تا ۹۰ درصد از کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی توسط سازندگان و تولیدگنندگان ایرانی در کلاس جهانی در کشور تولید می شود که این موضوع زمینه حضور سرمایه گذاران را در این بخش هموارتر کرده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری یک روزه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ضمن تقدیر از شرکت های پتروشیمی در همایش ملی هوای پاک از شرکت های پتروشیمی پتروناد آسیا، اهدا پلیمر، پتروشیمی کوروش، هیرسا پلیمر، پتروشیمی نخل آسماری و پتروپک بازدید داشت.

همچنین در ادامه این سفر، مرتضی شاهمیرزایی در جمع کاروان راهیان پیشرفت (دانشجویان دختر دانشگاه های استان تهران) حضور یافت.