آغاز شمارش معکوس برای تحول در سبد سرمایه‌گذاری و خلق ثروت در پتروفرهنگ
آغاز شمارش معکوس برای تحول در سبد سرمایه‌گذاری و خلق ثروت در پتروفرهنگ
احداث طرح‌های زنجیره ارزش متانول هلدینگ پتروفرهنگ با پیگیری‌های مستمر در ۶ ماه اخیر و حمایت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، تنوع پایین در سبد سرمایه‌گذاری و متانول محور بودن از چالش‌های پتروفرهنگ به‌عنوان بزرگترین هلدینگ وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان بود که با کاهش قیمت جهانی متانول و افزایش قیمت خوراک نمایان شد.

از این رو، دریافت موافقت اصولی طرح‌های تکمیل زنجیره پایین‌دست متانول شرکت‌های مهتاب پارسیان، شیمیایی لاوان و آریا را برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی همسو با سیاست‌های نظام و خلق ثروت برای سهامداران در دستور کار قرار گرفت و این سه طرح پس از سال‌ها بلاتکلیفی تعیین تکلیف شدند.

نشست تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری برای طرح‌های دارای مجوز و نیز در حال ساخت هلدینگ پتروفرهنگ با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جواد زارع‌پور، مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ برگزار شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در این نشست بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در طرح‌های هلدینگ پتروفرهنگ تأکید کرد.

تصمیم‌گیری برای طرح‌های دارای مجوز و نیز تقاضاهای تازه از جمله موارد مهم مورد بحث همسو با راهبرد دولت برای رفع موانع ساخت طرح‌های نیمه تمام بود، همچنین تعیین تکلیف طرح‌های زنجیره متانول پتروفرهنگ از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

 با تدبیر و مساعدت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان این نشست موارد مورد بحث تعیین تکلیف شدند و تصمیم‌گیری‌های لازم برای شتاب بخشی طرح‌ها و ایجاد ارزش افزوده بیشتر گرفته شد.