تمرکز بر یک سوخت در سبد انرژی کشور اشتباه است
تمرکز بر یک سوخت در سبد انرژی کشور اشتباه است
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیشترین تمرکز بر استفاده از یک سوخت در سبد انرژی کشور بود، گفت: این تصمیم اشتباه بود زیرا در شرایط اوج مصرف با چالش روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز (سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی، حساب و بازار بهینه‌سازی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی، همچنین اجتماعی ایران اسراف همیشه مذموم است، اظهار کرد: با این حال بد مصرف کردن سبب ناترازی انرژی در کشور شده است.

وی ادامه داد: ناترازی انرژی از سال‌ها پیش مطرح شده و وزارت نفت در افزایش تولید به‌ویژه انرژی گاز تلاش جدی داشته است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تأکید کرد: البته در همان سال‌ها نیز اینکه سبد انرژی بر یک انرژی متمرکز شود، هشدارهایی داده شد و سرانجام در شرایط اوج مصرف با بحران روبه‌رو می‌شویم.

زیدی‌فرد با اشاره به اینکه در تمام بخش‌های کشور به‌دنبال کنترل مصرف هستیم، گفت: رئیس‌جمهوری به‌صورت جدی موضوعات بهینه‌سازی و کاهش مصرف سوخت را دنبال می‌کند.

وی افزود: همه نسبت به اهمیت موضوع آگاه شدند و باید با سرعت بیشتری اقدام کنیم، زیرا در غیر این صورت با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شویم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تأکید کرد: در خصوص ماده ۱۲ چالش‌های متعددی داشتیم.

زیدی‌فرد با اشاره به پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس گفت: این گام بزرگی است و می‌تواند تحول بزرگی در کشور در خصوص بهینه‌سازی انرژی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تغییر در قیمت انرژی چندان مطلوب نیست، اظهار کرد: تنها راه بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور است.