دریافت نزدیک به ۱۰۰ مقاله علمی از زنان متخصص در زمینه رفع چالش‌های صنعت پالایش
دریافت نزدیک به ۱۰۰ مقاله علمی از زنان متخصص در زمینه رفع چالش‌های صنعت پالایش
مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از دریافت نزدیک به ۱۰۰ مقاله علمی از زنان متخصص و توانمند صنعت پالایش کشور به نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  بهجت کریمیان در نخستین همایش علمی نقش بانوان متخصص در صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه، هشتم اسفندماه) با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت، مریم مقدسی، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و جمعی از مدیران ستادی و بانوان متخصص و توانمند شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آغاز به‌کار کرد، گفت: نزدیک به ۱۰۰ مقاله علمی در زمینه محورهای معرفی‌شده در حوزه چالش‌های اصلی صنایع پالایشی کشور از سوی زنان توانمند و متخصص این صنعت به‌دست ما رسید که از این تعداد با داوری کمیته علمی دبیرخانه همایش، ۱۰ مقاله به‌عنوان مقاله برتر شناخته شد.

وی افزود: در زمینه تجربه‌های موفق و مطالعات کاربردی هم ۴۰ مورد پیشنهاد دریافت کردیم که ارزیابی شده و ۶ مورد به‌عنوان مقاله برتر شناخته و از پنج مورد به‌عنوان مقاله برتر تقدیر خواهد شد.

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: مقاله‌های ارائه‌شده در زمینه آینده‌نگاری‌ها، ایده‌پردازی‌ها و ارائه تجربیات موفق و مطالعات موردی خانم‌ها در زنجیره تولید، توزیع و انتقال فرآورده‌های نفتی بود که از این طریق موفق شدیم شناسایی جامع‌تری از توانایی خانم‌های شاغل در زنجیره بزرگ صنعت پالایش از تولید تا توزیع داشته باشیم.

کریمیان تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش دخیل‌ کردن هرچه بیشتر زنان در فرآیندهای بومی‌سازی و راهبردهای سازمان برای رفع چالش‌های زنجیره صنعت پالایش نفت کشور است.

وی افزود: هدف ما همچنین این بود که در قالب یک همایش علمی، شخصیت زنان مسلمان ایرانی را که در کنار فعالیت‌های خانوادگی خود، نقش‌های اجتماعی را نیز به‌عهده دارند، به عرصه‌های کشوری و جهانی معرفی کنیم و امیدواریم در سال‌های بعد بتوانیم این اهداف را به‌صورت پررنگ‌تر اجرایی کنیم.

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در این همایش ظرفیت‌های علمی زنان شاغل و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت نفت را معرفی خواهیم کرد و به‌دنبال جهت‌دهی این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و هدایت آن به سمت عارضه‌یابی و یافتن چالش‌ها در فرآیندهای تولید، ‌انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی هستیم.

کریمیان همچنین با تأکید بر لزوم شبکه‌سازی برای ارتباط و تبادل علمی زنان و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق این زنان در گام‌های بعدی به‌عنوان نیروی محرکه رشد و بالندگی زنان در صنعت نفت بیان کرد: آقای سالاری به‌عنوان مدیر برتر وزارت نفت در بحث حمایت از زنان و خانواده شناخته شده‌اند و از سوی وزیر نفت قدردانی شدند که در این زمینه بسیار دلگرم و خوش‌بین هستیم و این حمایت باید از سطوح بالایی به سطوح میانی و لایه‌های سازمان ادامه یابد.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد انگیزه در میان زنان، در ادامه مسیر و استمرار توسعه حضور زنان در صنعت نفت موفق باشیم و ذیل اهداف همایش، برنامه‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت خود را برای افزایش سهم زنان شاغل اجرایی کنیم.