در مجمع «شگویا» چه گذشت؟
در مجمع «شگویا» چه گذشت؟
مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی تندگویان با حضور ۷۵.۹۷ درصد از حاضرین امروز صبح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی تندگویان با حضور ۷۵.۹۷ درصد از حاضرین امروز صبح برگزار شد.

در اولین دستور این مجمع به ۵ شرکت نظیر، پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام)، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی (سهامی خاص)، پتروشیمی فجر انرژی خلیج فارس (سهامی عام)، توسعه نفت و گاز صبا کارون و پتروشیمی بندر امام با کسب اکثریت آرا به عنوان اعضای حقوقی شرکت پتروشیمی تندگویان انتخاب شدند.

سرنوشت شرکت در مزایده پتروشیمی صدف

سید رضا قاسمی شهری مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان عنوان کرد: در مزایده‌ خرید سهام پتروشیمی صدف، شرکت کردیم اما این معامله تا زمانی که به تایید هیات مدیره، مجمع و سازمان بورس نرسد، نهایی نیست. ارزش‌گذاری در جلساتی که در سازمان بورس صورت گرفت به تایید نهایی این نهاد رسید.

علیرضا بنی اسدی عضو هیات مدیره شرکت نیز با اشاره به این که ارزش‌گذاری را یک شرکت تامین سرمایه که دارای مجوز از سازمان بورس بوده، انجام داده است نیز تصریح کرد: کنسرسیومی تحت نظارت سازمان بورس و متشکل از ۳ شرکت به طور مجدد ارزش‌گذاری را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که واریز ۸۰۰ میلیارد تومان به حساب پترول جزیی از معامله بوده خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم سازمان بورس مانع از انجام معامله شده است.

محمد شایگان مدیر مالی پتروشیمی تندگویان در ادامه افزود: نظرات سهامداران باعث شد که شرکت کاریزما و شرکت تامین سرمایه امید به طور مجدد اقدام به ارزش‌گذاری کنند. شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان لیدر گروه موارد را به سازمان بورس انتقال داد. گفتنی است، کلیه ابهامات معامله شرکت صدف توسط شرکت تامین سرمایه دماوند رفع شد.

نماینده شرکت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان رییس مجمع نیز بیان کرد: قطعا هیات مدیره پتروشیمی تندگویان اقداماتی را که به ضرر سهامداران است را انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: به طور مکتوب از سازمان بورس برای حضور در مجمع دعوت شد اما مستولیت حضور یا عدم حضور سازمان با مجمع نیست.

نماینده سهامدار عمده از بازرس قانونی مجمع درخواست کرد که در صورت وجود ابهام، اقدام به رفع آن کند.

رییس مجمع در ادامه تاکید کرد: هیات مدیره خلیج فارس اعتقاد به انجام معاملات صوری و غیر شفاف ندارد. در صورتی که بازرس قانونی معامله‌ای را تایید نکند طبعا این مهم نهایی نیست. در پایان مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، با تغییر بندهای اساسنامه شرکت و تطابق آن با اصلاحات سازمان بورس با حضور سهامداران به شرح زیر موافقت شد.

ماده ۱۴: اعلام افزایش سرمایه و ارسال گواهی‌های حق تقدم

تبصره ۱: در خصوص انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، رعایت روش ابلاغ شده توسط سازمان بورس از جمله استفاده از فرآیندهای الکترونیکی الزامی است.

ماده ۱۸: وظایف و اختیارات مجامع عمومی

تبصره ۲: پرداخت کامل سود به صاحبان سهام باید حداکثر ظرف ۴ ماه پس از تصمیم مجمع عمومی راجع به تقسیم سود انجام پذیرد.

ماده ۲۸: تکمیل اعضای هیات مدیره

در صورتی که بنا به هر دلیل عده اعضای هیات مدیره کمتر از حد نصاب مقرر شود و عضو علی البدل تعیین نشده یا وجود نداشته باشد، هیات مدیره موظف است بلافاصله مجمع عمومی عادی شرکت را برای تکمیل اعضا هیات مدیره دعوت کند.

تبصره: در صورتی که اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره نماینده حقیقی خود را حداکثر پانزده روز پس از انتخاب در مجمع معرفی نکند یا به هر دلیلی این پست به مدت یک ماه بلاتصدی بماند، در حکم استعفای شخص حقوقی از عضویت در هیات مدیره می‌باشد.

رییس مجمع در ادامه گفت: ایجاد تغییرات در اساسنامه به درخواست سازمان بورس صورت گرفت.

بنی اسدی با اشاره به موضوعات پیرامون معامله شرکت صدف خاطرنشان کرد: سازمان بورس تا زمانی که شفافیت لازم ایجاد نشود، اجازه معامله نمی‌دهد. در صورت تایید سازمان، شرکت تندگویان هم تایید می‌کند.

 نماینده شرکت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان رییس مجمع نیز اظهار داشت: به عنوان نماینده سهامدار عمده از شرکت تندگویان درخواستی مبتنی بر رفع ابهامات وجود دارد.

سازمان بورس به عنوان بالاترین مرجع قانونی برای شرکت‌های بورسی در نظر گرفته می‌شود و طبعا تابع تصمیمات این نهاد خواهیم بود.