عرضه موفق ۶ هزار تن رافینیت در رینگ صادراتی بورس انرژی طی یک مرحله/ عرضه داخلی و خارجی محصولات صنایع شیمیایی ایران توسعه می‌یابد
عرضه موفق ۶ هزار تن رافینیت در رینگ صادراتی بورس انرژی طی یک مرحله/ عرضه داخلی و خارجی محصولات صنایع شیمیایی ایران توسعه می‌یابد
معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به موفقیت این هلدینگ در توسعه سبد محصولات و تولید محصولات جدیدی مانند رافینیت گفت: روند پیوسته و رو به رشد بازاریابی و عرضه این محصولات و همچنین کیفیت مطلوب آن‌ها در نهایت باعث شد تا در آخرین عرضه رسمی رافینیت تولیدی این شرکت در رینگ صادراتی بورس انرژی، ۶ هزار تن رافینیت طی تنها یک درخواست خرید در این بازار به فروش برسد که موفقیت بسیار چشمگیری محسوب می‌شود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده عرضه این محصولات را در بازار داخلی و خارجی توسعه خواهیم داد.

به گزارش «نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، غلامرضا موذنی درباره فروش محصولات تولیدی جدید این هلدینگ در بورس انرژی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های فروش، توسعه بازار و سبد محصولات که در دوره مدیریت فعلی این هلدینگ در پیش گرفته شده، لازم بود شرایط مناسبی برای فروش بهتر و در نهایت کسب ارزش افزوده بالاتر از محصولاتی به جز از L.A.B، نرمال پارافین و H.A.B فراهم شود.

وی افزود: برای توسعه سبد محصولات و تولید محصولاتی مانند لایت‌اند، هوی اند و رافینیت نیاز به مواد اولیه مانند نفت سفید داشتیم که با توجه به شرایط پالایشگاه اصفهان، تامین آن‌ها از منابع دیگر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت. پس از بررسی‌ها و مذاکرات اولیه، موفق شدیم نفت سفید پالایشگاه تبریز را از طریق بورس خریداری کنیم و کل محصولات یاد شده را با این ماده اولیه تولید کنیم.

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: پس از استانداردسازی و تولید موفق این محصولات، مجوز عرضه آن‌ها در بورس انرژی دریافت و فرآیند عرضه در این بازار آغاز شد. روند پیوسته و رو به رشد بازاریابی و عرضه این محصولات و همچنین کیفیت مطلوب آن‌ها در نهایت باعث شد تا در آخرین عرضه رسمی رافینیت تولیدی این شرکت در رینگ صادراتی بورس انرژی، ۶ هزار تن رافینیت طی تنها یک درخواست خرید در این بازار به فروش برسد که موفقیت بسیار چشمگیری محسوب می‌شود. امیدواریم این موفقیت فتح بابی برای تداوم این راه باشد.

موذنی افزود: یکی از دلایل کسب این موفقیت، بررسی‌های بسیار زیاد از بازار خاص این محصولات و شناخت کافی از نوع فرهنگ رفتاری میان خریداران این محصولات در بازار و در نهایت استفاده از این اطلاعات در برنامه‌ریزی بازاریابی و فروش آن‌ها است. بر این اساس و با توجه به رایزنی‌های انجام شده امیدواریم برای عرضه‌های بعدی نیز بتوانیم حجم قابل توجهی از محصولات یاد شده را به فروش برسانیم. ظرفیت تولید ماهانه این محصولات ۱۰ تا ۱۲ هزار تن است و با اقدامات انجام شده نظیر بازاریابی‌های مناسب، هیچ مشکلی برای فروششان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تاکنون هم شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های خارجی برای خرید این محصولات اعلام آمادگی کرده‌اند، اما با توجه به شرایط بورس انرژی، تنها خریداران مجاز قادر به خرید این محصول در بورس انرژی هستند. در آینده عرضه این محصولات را در بازار داخلی و خارجی توسعه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم با بهینه کردن زمان عرضه در بازار و مقصد فروش، ارزش افزوده بیشتری برای صنایع شیمیایی ایران به ارمغان آوریم.

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به قیمت محصولات فروخته شده این هلدینگ خاطرنشان کرد: قیمت این محصولات بر اساس پارامتر‌های مختلفی مانند قیمت نفت خام، به صورت هر ۱۵ روز یکبار توسط انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تعیین می‌شود و ما دخالتی در آن نداریم.

گفتنی است هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۷۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بومی‌سازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز این شرکت در راستای افزایش تولید و مهار تورم از جمله استراتژی‌های صنعتی این هلدینگ در مسیر توسعه به شمار می‌رود.