حرکت رو به‌ جلو صنعت پالایش در بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها در عرصه سوخت‌رسانی
حرکت رو به‌ جلو صنعت پالایش در بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان‌ها در عرصه سوخت‌رسانی
سرپرست مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور، حرکت شرکت ملی پالایش و پخش را در استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای رفع چالش‌های عرضه سوخت مثبت و رو به‌ جلو ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»، رضا سلطانعلی‌زاده صبح امروز (سه‌شنبه، یکم اسفندماه) در آیین امضای دو تفاهم‌نامه و یک توافق‌نامه در زمینه توسعه زیرساخت‌های زنجیره توزیع سوخت در کشور و سامانه هوشمند سوخت در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در بحث ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت عملی – فناوری ریاست جمهوری ۹ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم و حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها فعالند که عدد و ظرفیت بزرگی است و امیدواریم به نتایج درخشانی برسد.

وی با ابراز امیدواری درباره افزایش صادرات با حمایت کشور از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها افزود: با تحقیقاتی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد، متوجه شدیم جثه این شرکت‌ها قابل مقایسه با شرکت‌های بزرگ صنعتی نظیر شرکت ملی پالایش و پخش، نفت و گاز نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم حتماً یک تأمین‌کننده در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد.

سرپرست مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد: پارسال با همکاران وزارت نفت، طرح‌هایی را به‌منظور توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان شروع کردیم که در قالب این طرح‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان که صنعت و بازار دست آنهاست، با سرعت بیشتری در زمینه چالش‌های صنعت نفت به‌ویژه صنایع پالایشی ورود کنند و توافق‌نامه‌های خوبی در این زمینه به‌ویژه در زمینه سولفورزدایی از مازوت، کارتخوان‌ها و هوشمندسازی جایگاه‌ها امضا شده است.

سلطانعلی‌زاده بیان کرد: در معاونت علمی این آمادگی را داریم که از ظرفیت‌های ترک تشریفات در قالب ساخت بار اول در زمینه کاهش ریسک پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این مسیر رو به جلو باشد و دستاوردهای مثبتی در زمینه هوشمندسازی و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت و ردیابی زنجیره توزیع سوخت در کشور رقم بخورد.