تلاش برای تولید برق پایدار در تابستان ۱۴۰۳در نیروگاه شهید رجایی قزوین
تلاش برای تولید برق پایدار در تابستان ۱۴۰۳در نیروگاه شهید رجایی قزوین
مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی اظهار داشت: همکاران متخصص ما از ابتدای این فصل از تعمیرات، با انجام فعالیت‌های تعمیراتی با کیفیت، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار و خدمت‌رسانی به مردم در تأمین برق‌ تابستان ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» ابوالفضل موتابها در جشن ایام فجر انقلاب اسلامی که همزمان با جشن عید مبعث پیامبراسلام(ص) و با حضور جمعی از پیشکسوتان این صنعت، کارکنان نیروگاه و با هنرنمایی گروه‌های موسیقی و نمایش طنز در سالن آمفی تئاتر این شرکت برگزار شد، ایران را در ردیف ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در جهان دانست و گفت: این دستاورد بزرگ نشان می‌دهد نهضت انقلاب همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون ایران اسلامی در شمار ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در جهان قرار گرفته و در این زمینه سهم چهار درصدی کل دنیا را به خود اختصاص داده که این مایه‌ سربلندی است و افتخار مجموعه نیروگاه شهید رجایی این است که با سرعت در این مسیر حرکت می‌کند و در سربلندی کشور نقش دارد.
موتابها‌ با بیان اینکه مرور دستاوردهای صنعت برق کشور در ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد پس از پیروزی انقلاب اهمیت صنعت برق و همچنین ضرورت رشد اقتصادی و خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در حوزه نیروگاهی مورد توجه قرار گرفت، تأکید کرد: انقلاب چراغی شد تا کشور بتواند به دانش ساخت داخلی نیروگاه دست پیدا کند و اکنون‌ نمونه‌هایی از آن با تلاش متخصصان داخلی در نصب و راه‌اندازی و تولید قطعات و تجهیزات نیروگاهی درنقاط مختلف کشور در حال انجام است.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ مجموع ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در کل کشور ۷ هزار مگاوات بود اما اکنون با گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی این رقم‌ به حدود ۹۲ هزار مگاوات است.
موتابها با اشاره به جایگاه برتر صنعت برق ایران در جهان بیان داشت: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در جایگاه یازدهم جهان ایستاده‌ و به لحاظ سهم بازار در ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی با سهم ۶ درصدی در ردیف ۴ کشور برتر دنیا قرار دارد و همه این افتخارات در دوران ۴۵ سال انقلاب اتفاق افتاده و حاکی از توسعه صنعت استراتژیک برق در ۴ دهه اخیر است.
این مسئول توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم برشمرد‌ و افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر داریم و ۱۰ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تجدیدپذیرها در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که تا تابستان سال آینده ۲ الی ۳‌ هزار مگاوات آن وارد مدار خواهد شد.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی همچنین از کسب موفقیت‌های زیادی در سال جاری خبر داد و این موفقیت‌ها را مرهون انسجام و  همدلی کارکنان‌ مجموعه دانست.
وی ضمن قدردانی از تلاش متخصصان در آماده‌سازی واحدهای سیزده‌گانه، گفت: همکاران متخصص ما از ابتدای این فصل از تعمیرات، با انجام فعالیت‌های تعمیراتی با کیفیت، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار و خدمت‌رسانی به مردم در تأمین برق‌ تابستان ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.
موتابها همچنین به عبور موفق صنعت تولید برق از پیک تابستان امسال و موفقیت نیروگاه شهید رجایی در کسب رتبه نخست آمادگی تولید در تابستان اشاره کرد و با بیان اینکه همه این افتخارات مدیون تلاش‌های صادقانه همکاران مجموعه و حمایت و دوراندیشی دولت است‌ از تمامی کارکنان این نیروگاه به دلیل موفقیت کسب شده، تشکر کرد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم همواره پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب را اثبات کرده‌ و با حضور پررنگ و انقلابی در صحنه‌ها‌ی مختلف به‌ویژه در انتخابات دشمن را مأیوس کرده‌اند‌، از کلیه کارکنان شرکت خواست با شور و شعور در راهپیمایی 22بهمن و  انتخابات پیش‌رو  شرکت کرده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند‌.
در ادامه این مراسم در راستای پاسداشت ارزش‌های انقلاب، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین برندگان مسابقات ورزشی ایام فجر امسال تجلیل شد.